Sökning: "Marknadsföringsmixen"
Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringsmixen.
21. Tipping or Stiffing? En kvalitativ studie om dricks i turistnäringen utifrån ett kundperspektiv.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Tipping or Stiffing? - En kvalitativ studie om dricks i turistnäringen utifrån ett kundperspektiv. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2018. Institution: Institutionen för Service Management vid Lunds universitet, Campus Helsingborg. Författare: Cassandra Darwiche och Johanna Månsson. LÄS MER
22. Delningsekonomins verktygslåda: En fallstudie om marknadsföringsverktyg på plattformsföretaget Airbnb
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Delningsekonomins verktygslåda: En fallstudie om marknadsföringsverktyg på plattformsföretaget Airbnb Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp Författare: Elin Thoft Thorsell och Karolina Kolton Handledare: Malin Zillinger Nyckelord: Delningsekonomi, plattformsföretag, Airbnb, marknadsföringsmixen, relationsmarknadsföring, eWOM, förtroende Syfte: Studien syftar till att undersöka hur hyresvärdar och hyresgäster förhåller sig till marknadsföringsverktyg på plattformsföretag inom delningsekonomin, samt att analysera hur utformningen av verktygen inverkar på valet av boende. Metod: För att kunna genomföra syftet har vi använt oss av en kvalitativ metod, där empirin består av två fokusgruppsintervjuer med totalt tio hyresgäster samt sex djupintervjuer med totalt sju hyresvärdar. LÄS MER
23. En marknadsundersökning av privata skogsägares val av samarbetspartner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sveriges produktiva skogsmark ägs till 50 % av privata markägare. Övrig mark ägs främst av skogsbolag. Efterfrågan på timmer är större än vad skogsbolag kan skörda ur egen skog och detta medför att skogsbolag behöver göra virkesaffärer med privata markägare. LÄS MER
24. Marknadsföringsstrategier inom småföretag : Intuition eller taktiskt val?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Small businesses are the largest employers in Sweden and employ most people on the labour market. Therefore they are considered one of the most important components for an economic growth in a country. However small businesses have problems regarding profitability and survival on the market. LÄS MER
25. Marknadsföring av Sjömansbiblioteket : En studie i kommunikationen mellan ett specialbibliotek och dess användare
Magister-uppsats, Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this Master's thesis is to examine how the Swedish Seamen's library, situated in Rosenhill Gothenburg, communicates with its users; i.e. the seamen. LÄS MER