Sökning: "Marknadsföringsprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringsprocess.

  1. 1. Turistbyrån i förändring : En studie om hur digitaliseringen påverkar hur fysiska turistbyråverksamheter arbetar med marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ebba Nilsson Dahlin; Julia Ingmarsson; [2020]
    Nyckelord :Tourism; Digitization; Marketing; Tourist agency; Turism; Dgitalisering; Marknadsföring; Turistbyrå;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur traditionella turistbyråer ser på digitalisering samt hur denna utveckling förändrar verksamheternas strukturer och arbetsprocesser kring marknadsföring. Frågeställningarna som har undersökts i denna studie har handlat om hur turistbyråer ser på den digitala utveckling som skett i samhället i förhållande till den bransch de befinner sig i, samt hur deras nuvarande marknadsföringsprocess påverkas av digitaliseringens framväxt. LÄS MER

  2. 2. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Davidsson; Klara Berglind; Elin Persson; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; micro influencers; marketing engagement; marknadsföringsprocess; Influencermarknadsföring; mikroinfluencers; engagement; marknadsföringsprocess;

    Sammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER

  3. 3. Beslutsfattande vid fastighetstransaktioner - En studie av transaktionsrådgivare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ahmad Attellesey; André Strandberg; [2020]
    Nyckelord :Bounded rationality; Fastighetstransaktioner; Real estate transactions; Transaktionsrådgivare; Principal agent; Beslutsfattande;

    Sammanfattning : Den genomförda studien syftar till att undersöka transaktionsprocessen och identifiera var det finns störst risk för felbeslut och irrationellt agerande blad fastighetsaktörer i Sverige. Studien bidrar med att skapa en förståelse för läsaren gällande vilka risker som finns i processen samt att framställa var i processen riskerna är som störst. LÄS MER

  4. 4. Social media acceptance in B2B marketing : A study exploring the reasons behind the difference in social media usage between B2B and B2C markets

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Johanna Eck; Sofie Johansson; [2020]
    Nyckelord :B2B; business-to-business; marketing; social media; TAM; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : Social media is a fast growing platform when it comes to marketing. It is, however, used to a greater extent by business-to-consumer (B2C) companies than by business-to-business (B2B) companies. Because of this there has been considerably less research done concerning marketing on social media for B2B, compared to B2C. LÄS MER

  5. 5. Understanding how automatized personalization with AI can drive value in B2B marketing : A case study of a Swedish industrial equipment manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elizabeth Anzén; Lukas Ekberg; [2020]
    Nyckelord :AI; B2B; Marketing Automation; Personalization; Value; Value Creation; AI; B2B; automatisk marknadsföring; personalisering; värde; värdeskapande;

    Sammanfattning : In the last decade, marketing automation, a tool for automatic personalization, has been gaining significant traction among marketing professionals. In parallel with the growing adoption trend, many marketing automation platform providers have been extending their offers to include AI features. LÄS MER