Sökning: "Marknadsinformation"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet Marknadsinformation.
1. Insiderinformation eller marknadsinformation - Obligatorisk informationsgivning i MAR : En utredning om regleringen av insiderinformation och hur den ska offentliggöras i EU:s marknadsmissbruksförordning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Insiderinformation i samband med offentliga uppköpserbjudanden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Collection and Utilization of Market Information and Customer Insights within New Product Development
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Corporate groups face many challenges related to the collection and utilization of market information and customer insight, which - if not properly dealt with - can lead to the loss of financial and competitive advantages. The corporate group that was the subject of the case study has a central product development process that is making use of the stage-gate model and is currently facing challenges regarding the capture of customer insights within that process. LÄS MER
4. Är kommunernas avkastning från dess bostadsaktiebolag marknadsmässig? - En kartläggning och jämförelse över perioden 2011–2018
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Real estate companies owned by Swedish municipalities, together with certain foundations, constitute what we call Allmännyttan. Allmännyttan is one of our municipalities’ most important tools for promoting public housing and is regulated by the law, abbreviated Allbolagen (SFS 2010:879). LÄS MER
5. Consumer’s choice, or is it?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Politisk konsumtion är en växande konsumentrörelse där individer konsumerar inte enbart för att maximera egennytta, utan även för att skapa godartad samhällelig förändring, lokalt som globalt. Den teoretiska debatten kring detta fenomen vilar på grunder såsom neoklassisk marknadsekonomi och idén om den suveräna konsumenten. LÄS MER