Sökning: "Marknadskartläggning"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Marknadskartläggning.

  1. 1. Snow layer mapping by remote sensing from Unmanned Aerial Vehicles : A mixed method study of sensor applications for research in Arctic and Alpine environments

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Martin Isacsson; [2018]
    Nyckelord :UAV; Drones; Snow; Remote Sensing; Sensors; Arctic; Alpine; Mapping; UAV; Drönare; Snö; Fjärranalys; Sensorer; Arktis; Alpin; Kartläggning;

    Sammanfattning : Examensarbetet presenterat i den här rapporten utfördes i syfte att kartlägga vilka sensorer och metoder som skulle kunna vara tillämpbara inom kartläggning av snölager i den arktiska regionen. För att göra den bedömningen har flera olika metoder använts. LÄS MER

  2. 2. The Sustainable Market Model – Strategic Market Analysis Emphasizing Sustainability and Growth

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Louise Gustafsson; Mårten Wikner; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbar Kemi; Marknadskartläggning; Marknadsanalys; Affärsmöjligheter; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund Hållbarhet är ett koncept som har fått uppmärksamhet och som har gått från att vara ett ”modeord” till något som är integrerat i de flesta företags strategi. Författarna är intresserade av hur affärsmöjligheter kan bli utvärderade från ett hållbarhetsperspektiv och hur hållbara produkter kan skapa ett marknadsvärde. LÄS MER

  3. 3. Hur upplever företag och revisorer redovisningen av FoU enligt IFRS? -en studie av tre forskningsintensiva företag

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Andersson; Henrik Erlandsson; Arben Sula; [2008-06-03]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Antalet multinationella företag har stadigt ökat under 2000-talet vilket föranlett till uppkomsten av globala finansiella marknader samt en ökad internationell handel. Harmonisering av redovisningsreglering som ett kommunikationsmedel har därför fått en ökad betydelse. LÄS MER

  4. 4. STEELTECH - för professionella användare En marknadsanalys och företagsvärdering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Lingenhult; Karl Rundberg; [2007-02-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem Steeltech är en verksamhet som har avknoppats från Electrolux, de har planer på att utveckla en ny produkt för att växa och behöver hjälp med en marknadskartläggning av eventuella nya marknader. För att lyckas med satsningen kan externa finansiärer behövas, därför analyseras Steeltech för att undersöka dess finansiella situation och för att ge grund till värdering. LÄS MER