Sökning: "Marknadskommunikation Stockholms universitet"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Marknadskommunikation Stockholms universitet.
1. UNICEF:s kommunikation på Instagram för att skapa engagemang och beröra : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Över tid har det skett en enorm förändring gällande medieutvecklingen, som påverkat sättet att kommunicera. Där användningen av sociala medier är ett exempel kopplat till denna utvecklingen och där Instagram kommit att bli en av de mest använda sociala kanalerna. LÄS MER
2. “Det finns inte en silver bullet” : En kvalitativ fallstudie om ett statligt bolags deltagande i sociala medier när förtroendet har raserats
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I det ständigt förändrade medielandskapet ökar möjligheterna för organisationer att hitta nya vägar att nå ut med sin marknadskommunikation. Detta ställer höga krav på att organisationer ska delta i medieplattformar och ha en fungerande strategi för hur plattformen ska användas. LÄS MER
3. I skuggan av prispallen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER
4. Tall, blond, beautiful Oatly : en studie av varumärket Oatlys konstruerade kommunikativa identitet
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Due to increased competition between companies and products, brand communication has emerged as an decisive and competitive aspect of a company’s success. Oatly, the swedish oat-based product producer, utilized, through extensive marketing communications, a increased awareness following their well mediated legal dispute with Swedish milk organization” LRF Svensk Mjölk”. LÄS MER
5. Att bygga kundrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om hur företag kommunicerar på sociala medier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Framväxten av sociala medier har kommit och få en viktig funktion i dagens medielandskap. Att sociala medier har gjort det möjligt för företag att vara tillgängliga där konsumenterna redan är har gjort sociala medier till en naturlig kanal för marknadskommunikation. LÄS MER