Sökning: "Marknadsmixen"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade ordet Marknadsmixen.

  1. 1. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hedenfeldt; Rebecca Abrahamsson; [2024]
    Nyckelord :Hållbarhet i företag; marknadsföringsstrategier; anpassning; STP-modellen; hållbara marknadsmixen;

    Sammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER

  2. 2. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  3. 3. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2022]
    Nyckelord :gårdsbutik; digital marknadsföring; content marketing; storytelling; marknadsmixen; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ellinor Albinsson; Emilia Engström; Natasha Alvaro; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date:   2022-06-02  Level:   Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr  Authors:  Albinsson Ellinor (98/06/27)  Alvaro Natasha  (99/09/24) Engström Emilia  (98/06/20)  Supervisor:  Mostaghel Rana  Title:  What affects parents’ online purchase intentions?  Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products?  Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER