Sökning: "Marknadsrätt"
Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade ordet Marknadsrätt.
1. The Sustainability of EU Trade mark law : A research into the degree to which EU Trade mark law is tailored to achieve the EU Sustainable Development Goals
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt (IFIM)Sammanfattning : The EU Sustainable Development Goals have long been a resemblance of the urgent call forclimate action and sustainable development. With increasing attention for climate change anda subsequent call for action from states, consumers’ preferences have now also changedtowards opting for sustainable goods and services. LÄS MER
2. Tillåtna överdrifter eller vilseledande marknadsföring? En utredning om vilseledande marknadsföring av kosmetika enligt 10 § marknadsföringslagen.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The Swedish Marketing Act is largely based on the Unfair Commercial Practices Directive. The directive stipulates that an assessment in accordance with the Swedish Marketing Act should be made in line with the directive. In Sweden, there is a long tradition of making strict and restrictive assessments regarding exaggerations in marketing (puffery). LÄS MER
3. Choosing licensing level by SEP holder- right or abuse?
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt (IFIM)Sammanfattning : In the modern, sophisticated world, connectivity has become a part of everyday routine: answering the phone call through the car or sending emergency calls by smartwatch to the nearest hospital. The ICT industry is the one that enables this connectivity by developing such technologies as 3G, 4G, 5G and WI-FI that can connect the phone with a smartwatch, car, house or speaker. LÄS MER
4. Personaliserad reklam : Regleringen av reklam i gränslandet mellan dataskydds- och marknadsrätt
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Personaliserad reklam är en marknadsföringsåtgärd, som till följd av sin digitala natur och många aktörer, överlappar olika rättsområden och är således svår att bedriva tillsyn emot. Syftet med uppsatsen är att utreda vad som är gällande rätt på området och huruvida den är adekvat för att säkerställa integriteten för individer online. LÄS MER
5. The EU press publishers' right: past, present, and future
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt (IFIM)Sammanfattning : This master thesis is dedicated to the press publishers’ right introduced by Article 15 of the Directive (EU) 2019/790 on copyright and related rights in the Digital Single Market. The article became one of the most debated provisions in the whole directive. LÄS MER