Sökning: "Marknadssituationer"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet Marknadssituationer.

  1. 11. Method to Detect and Measure Potential Market Power Caused by Transmission Network Congestions on Electricity Markets

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för systemteknik

    Författare :Martin Elfstadius; Daniel Gecer; [2008]
    Nyckelord :Market Power Detection; Transmission Congestion; Sensitivity Analysis; Monopolistic Energy Level; Optimization; Optimal Power Flow;

    Sammanfattning : This thesis is based on studies of the deregulated electricity markets located in the United States of America. The problem statement of the thesis evolved continuously throughout our initial period of research. Focus was finally put on monitoring and detection of potential market power caused by congestion in the transmission network. LÄS MER

  2. 12. Success factors for launching a new product for micro enterprises

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Mikael Strandberg; Daniel Abdiu; Martin Stridsberg; [2006]
    Nyckelord :Product launching; marketing;

    Sammanfattning : Dagens marknadssituation är uppbyggd av hård konkurrens och snabba förändringar. Nya tekniken påverkar hur ett företag kan bedriva sin affärsverksamhet och ger upphov till nya marknadsmöjligheter. Dessa faktorer gör att dagens företag snabbt måste kunna ändra och anpassa sig till nya situationer inom korta produktlivscykler. LÄS MER

  3. 13. The impact of a real-time IT-Logistics solution : Implementation effects and consequences

    Magister-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Daniel Abdiu; Mikael Strandberg; Martin Stridsberg; [2005]
    Nyckelord :Supply Chain Management SCM ; Vendor Managed Inventory VMI ; Real-time solutions; IT-Logistics solutions; Business renewal; Flödeshantering; Vendor Managed Inventory VMI ; Realtidslösningar; IT-Logistik lösningar; Affärsförändring;

    Sammanfattning : Today’s business market is highly competitive, therefore companies need to be constantly updated and change the way they operate their business, in order to survive and remain competitive. The situation on today’s market requires that companies have the ability to quickly respond to market changes and new customer demands within short product lifecycles. LÄS MER