Sökning: "Marknadsundersökning bil"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Marknadsundersökning bil.

  1. 1. Utredning och projektering av smarta elbilsladdstationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för Industriell ekonomi, Elektro- och Maskinteknik

    Författare :Oskar Göransson; Tobias Tessin; [2017]
    Nyckelord :Laddstationer; nätstationer;

    Sammanfattning : Ett utbrett användande av elbilar och följaktligen laddstationer kommer så småningom leda till en mycket högre belastning på elnätet. Ett sätt att undvika överbelastningar är att förse laddstationer med lastbalanserare som kan anpassa varje laddstolpes effektuttag utifrån den övriga belastningen på nätstationerna. LÄS MER

  2. 2. Framtagande av ett planeringsverktyg för resa med spårtaxi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Maskinkonstruktion

    Författare :Rebecka Nilsson; Linnea Utterheim; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens biltrafik innebär många problem, speciellt i stadsmiljön. För att få människor att välja bort bilen behöver alternativ finnas som gör att det fungerar bättre utan bil och kollektivtrafiken måste göras mer attraktiv i form av bland annat turtäthet och snabbhet. Ett transportsystem som skulle kunna erbjuda detta är spårtaxi. LÄS MER

  3. 3. Förvaring för golfutrustning utanpå bil : Produktutveckling formgivning

    M1-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Dina Thamir; Emma Södersten; [2012]
    Nyckelord :Förvaring; golfutrustning;

    Sammanfattning : Denna rapport presenterar examenarbetet som genomförts av Emma Södersten och Dina Thamir, vårterminen 2012 vid Mälardalens högskola. Rapporten handlar om utveckling av produkten utanpå bilen för transport av golfbagar. LÄS MER

  4. 4. Strategisk Marknadskommunikation för FlexiDrive Sverige AB

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Carl Bertilsson; [2011]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : FlexiDrive är ett nystartat företag som är i behov av en strategi för effektiv marknadskommunikation. Syftet med uppsatsen är att identifiera vilka målgrupper som är mer benägna att använda sig av FlexiDrive, kartlägga hur man bäst når dessa kunder, samt föreslå en strategi för marknadskommunikation utifrån dessa resultat. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av bärhjälpmedel för tunga livsmedelspåsar

    M1-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jeanette Jönsson; Marina Wiklöf; [2011]
    Nyckelord :Bärhjälpmedel;

    Sammanfattning : Denna rapport avhandlar det examensarbete som genomförts av Jeanette Jönsson och Marina Wiklöf, vårterminen 2011 vid Mälardalens Högskola. Rapporten redogör för utvecklingen av ett bärhjälpmedel för frakt av livsmedelspåsar. LÄS MER