Sökning: "Marknadsundersökning etablering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Marknadsundersökning etablering.

  1. 1. Butiksetableringens byggstenar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MALIN MOTIN; JULIA ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :Etablering; Modebutik; Målgrupp; Kundunderlag; Segmentering; Life-Value; Butiksläge; Sexhörningen; Marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER

  2. 2. NilsonGroups etablering i Tyskland : - En undersökning av den tyska skomarknaden

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Nadina Karamehmedovic; Jonas Lindman; Nejra Medanhodzic; [2011]
    Nyckelord :Skobransch; Internationell Marknadsföring; Etablering; Expandering; Marknadsanalys; NilsonGroup;

    Sammanfattning : Kundmedvetenhet och företagens innovationer inom skomodet ökar kraftigt vilket bidrar till att fler företag vågar ta steget ut på en mer främmande marknad. Förutsättningarna för att lyckas internationellt beror mycket på marknadskunskap av de marknader som företaget vill expandera till. Att vara experter på skor räcker inte ända fram. LÄS MER

  3. 3. Etablering på snäv marknad-om Gina Tricots möjligheter på Åland

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Lina Andersson; Kristin Persson; Anna Staffas; [2008]
    Nyckelord :konkurrenssituation; konsumentbehov; köpbeteende; etableringsplan;

    Sammanfattning : Åland är en ö vars invånare har utvecklat ett speciellt köpbeteende, som innebär att de åker utanför Åland för att shoppa kläder. Detta för att utbudet på Åland idag är smalt med endast ett fåtal butiker. Avsikten med vår uppsatts är att undersöka och analysera möjligheten att öppna en lönsam Gina Tricot butik på Åland. LÄS MER

  4. 4. ServaNet Experience: - En marknadsundersökning av bredbandstjänster och upplevd kundnytta i Sundsvall, Timrå & Ånge med avseende på ServaNets tjänsteportfölj för privatmarknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Annika Hallberg; Helén Persson; [2008]
    Nyckelord :ServaNet Experience; kärntjänst; stödtjänst; tilläggstjänst; kundbehov; kundtillfredställelse; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Annika Hallberg & Helén Persson Handledare: Leif Andersson Titel: ServaNet Experience: - En marknadsundersökning av bredbandstjänster och upplevd kundnytta i Sundsvall, Timrå & Ånge med avseende på ServaNets tjänsteportfölj för privatmarknaden Nyckelord: ServaNet Experience, kärntjänst, stödtjänst, tilläggstjänst, kundbehov, kundtillfredsställelse, kundnöjdhet Bakgrund, syfte & problem: ServaNet är ett affärsområde inom Sundsvall Elnät AB och ägs av Sundsvalls Kommun. ServaNet har introducerat sitt nya koncept ”Servanet Experience” som fokuserar på upplevelser. LÄS MER

  5. 5. Att lyckas på nya marknader : En studie om Wasabröd AB möjligheter på den chilenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Etienne Meiss; Maria Gourieva; [2007]
    Nyckelord :Etableringsstrategier; internationalisering; nya marknader;

    Sammanfattning : Ämnet som behandlas i denna uppsats är internationaliseringsprocesser och etableringsstrategier. Frågeställningen i vårt fall är hur internationaliseringsutvecklingen ser ut för större företag som förfogar över erfarenhet, resurser och kunskap när de ska träda in på nya marknader. LÄS MER