Sökning: "Marknadsundersökning turism"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Marknadsundersökning turism.

  1. 1. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Lina Wahlen Lindqvist; Malin Hällblad; Anna Andersson; [2012]
    Nyckelord :Kommunikationskanaler; uppmärksamhet; kostnadseffektivitet; turism; påverkan;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler   Datum: 30 maj, 2012   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola   Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och  Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2  september 1990, 21 februari 1988   Handledare: Finn Wiedersheim-Paul   Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan.   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER

  2. 2. "Så nära men ändå så långt borta" : – en studie om hållbar destinationsutveckling på Sandhamn

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Millevik; Mardini Waed; Kovacic Daria; [2011]
    Nyckelord :Sandhamn; Sustainable tourism; Sustainable development.; Sandhamn; Hållbar turism; Hållbar utveckling; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Sustainable destination development has in recent years become an increasingly important concept for tourism destinations. A destination must take into account the environment if it wants to continue being a successful tourism destination in the future. LÄS MER

  3. 3. Nöjescentrum : en fallstudie av upplevelsekonsumtion!

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Johanna Holmberg; Therese Kähr; [2006]
    Nyckelord :fallstudie; marknadsundersökning; turism; nöjescentrum;

    Sammanfattning : The society today, reflects a high welfare, where the human being has a better financial position than before. This has generate that more money is spend on pleasure and events. A result of that can be the development of a new line of business; The industry of experience. This kind of branch is fast growing in the Swedish labour market. LÄS MER

  4. 4. För naturens bästa : en studie av svensk kvalitetsmärkning av ekoturism

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Pia Svensson; [2004]
    Nyckelord :ekoturism; resa; miljö; kvalitet; marknadsföring; varumärke; certifiering; märkning;

    Sammanfattning : Nature's Best is a quality-label for Swedish Eco-tourism. It is one of very few active ecotourism labels and the only one that claims quality as its main focus. The objective of this thesis is to evaluate the certification scheme Nature's Best with regards to the values the certification creates for the companies that certify their products. LÄS MER