Sökning: "Marknadsundersökningar"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade ordet Marknadsundersökningar.

  1. 1. Battery storage implementation in Sweden and sizing software development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Santiago Moreano Rojas; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Due to the rampant growth of the penetration of renewables into the electrical grids across the world, more challenges appear in the way to assure the optimal operation of the energy system. More particularly, in the case of Sweden, the nuclear power decommissioning tendency and the 100% renewable energy target by 2040, set two strong additional motivations for the rise of issues regarding variability, uncertainty, stability, balancing and quality in the grid. LÄS MER

  2. 2. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  3. 3. Design and Packaging of All-in-One Axle

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Alafiya Talib; Lakshay Singhal; [2023]
    Nyckelord :E-axle; Modularity; PUGH’s Matrix; CAD-Modeling; Kinematic Analysis; Finite Element Analysis; E-axel; Modularitet; PUGHs matris; CAD-modellering; Kinematisk Analys; Finita Element Analys;

    Sammanfattning : The aim of this thesis work is to design an electric axle that contains all the operational components, like the powertrain, suspension, brakes, and steering system. One of the requirements of this design work is to package all the axle components compactly in one single unit. LÄS MER

  4. 4. Attraktiv arbetsplats : En studie i organisatorisk utveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Tyra Mellin; Nalin Watti; [2023]
    Nyckelord :change management; commitment; continuous improvements; employer branding; great place to work; leadership; respect for people; sensemaking; total quality management; arbetsgivarvarumärke; attraktiv arbetsplats; delaktighet; förändringsledning; ledarskap; offensiv kvalitetsutveckling; respect for people; sensemaking; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på en svensk organisation som står inför en branschomställning vilket innebär att rekryteringsbehovet ökar och fler medarbetare behöver anställas. Syftet med studien är att undersöka vad en attraktiv arbetsplats är, hur attraktiva arbetsplatser skapas, om det går att mäta och hur den studerade organisationen förhåller sig till det. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av textila återanvändningsbara trosskydd : En studie av komfort och passform ur ett användarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Westerberg; Samira Ali; [2023]
    Nyckelord :Product development material selection; design; customer satisfaction; fit ; sanitary protection; reusable panty liners; reusable textile menstrual products; sustainability.; Produktutveckling materialval; design; kundnöjdhet; passform ; sanitetsskydd; återanvändningsbara trosskydd; återanvändningsbara textila mensskydd; hållbarhet.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att utveckla och analysera en prototyp av ett återanvändningsbart trosskydd för kvinnor. Genom att undersöka passform, komfort och hanterbarhet ur ett användarperspektiv, samt jämföra två olika designmodeller (i polyamidspets och polyamidtrikå) med konventionella trosskydd, strävar studien efter att identifiera framgångsfaktorer för återanvändningsbara trosskydd. LÄS MER