Sökning: "Markus Åkesson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Markus Åkesson.

  1. 1. Hermod: A File Transfer Protocol Using Noise Protocol Framework

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Markus Åkesson; [2020]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Arbetsledarens kommunikativa förmågor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Johannes Åkesson; Blåder Markus; [2018]
    Nyckelord :leadership; communication; skills; co-workers; ledarskap; kommunikativa; förmågor; medarbetare;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att få en ökad förståelse av vilka kommunikativa förmågor som är viktigast för att kunna påverka medarbetares kompetensutveckling på arbetsplatsen. Genom intervjuer med arbetsledare har undersökningen sökt svar på frågan; Vilka kommunikativa förmågor är enligt arbetsledare viktigast för att kunna påverka medarbetares kompetensutveckling på arbetsplatsen? Undersökningen är genomförd utifrån en kvalitativ narrativ metod beskriven av Bryman (2008). LÄS MER

  3. 3. Främlingsfientlighetens grogrund : en pentadanalys av Jimmie Åkessons tal i Almedalen 2014

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Markus Bergman; [2015]
    Nyckelord :retorik; dramatism; pentad; Kenneth Burke; främlingsfientlighet; Sverigedemokraterna; Almedalen; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats genomförs en pentadanalys, i syftet att studera dels på vilket sätt – om alls – det manifesteras en främlingsfientlighet hos Sverigedemokraterna, dels vilka motiv och vilken världsbild partiets ordförande, Jimmie Åkesson, blottlägger. Den retoriska artefakten utgörs av det anförande Åkesson höll i Almedalen 2014. LÄS MER

  4. 4. The internal brand implementation : a study about which factors that affect the internal brand within organizations

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Markus Axelsson; Yasha Åkesson; [2014]
    Nyckelord :Internal Branding; Organizational Culture; Values; Internal Marketing; Internal Communication; Identification; Trust and Commitment;

    Sammanfattning : Research Questions: Which factors affect the internal brand implementation? Which factors regarding the perception of internal branding are shared and differ between two geographical locations within an organization? Purpose: The aim of this study is to mark and analyze internal factors within an organization in order to get an understanding of how there can sustain and develop the internal brand. Further, the purpose is to describe and analyze the differences in how aspects of internal branding are perceived by two geographical locations. LÄS MER

  5. 5. En studie av två fotorealistiska målningar ‐ en semiotisk reflektion

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Michaela Långdahl; [2013-10-11]
    Nyckelord :photorealism; Karin Broos; Markus Åkesson; iconicity; indexicality;

    Sammanfattning : The main purpose of this essay is to examine, in what way the paintings by Karin Broos and Markus Åkesson are images of autentic situations and furthermore in what way the mediespecific essence is performed photografically. Questions occuring: 1) How are the creations of reality shaped in the two chosen photorealistical paintings? 2) In what way can you distinguish the iconicity and indexicality in the paintings Den vita klänningen and The Passage? 3) How does the photografic presence occur in the paintings and futhermore how can you distinguish the mentioned parts above according to the paintings? The theoretical standpoint is based upon Charles Sanders Peirces ideas concerning iconicity and indexicality. LÄS MER