Sökning: "Markus Anderberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Markus Anderberg.

  1. 1. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Skagerholm; Markus Anderberg; Johanna Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Data collection; Perceived risk; Consumer impact; Big Data; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER

  2. 2. Organisering som mode. En fallstudie av ett startup-företag som tillämpar självorganisering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Anderberg 19881112 John Olsson; John Olsson; [2018-08-28]
    Nyckelord :Organizing; fintech; the Teal paradigm; startup; autonomy; management; leadership;

    Sammanfattning : The global climate of both competition and environment intensifies as time goes. How do new organizations compete with already existing global companies? One way is to listen to the increasing demands from stakeholders that organizations raise their awareness concerning new forms of organization. LÄS MER