Sökning: "Markus Holmström"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Markus Holmström.

  1. 1. Utveckling Av Testmetod För Mätning Av Undervattensströmmar : Design och framtagning av koncept med efterföljande analys och tillverkning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Mekanisk värmeteori och strömningslära

    Författare :Markus Eriksson; Matthias Holmström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattningsvis behandlar examensarbetet en metodutvecklingsprocess med framtagandet av en prototyp för test av en mätsensor. Företaget SeaPattern har en fungerande mätsensor som kartlägger undervattensströmmar för att möjliggöra energiproduktion med hjälp av undervattensturbiner. LÄS MER

  2. 2. Leading in the Middle of Forced Remote : How COVID-19 influenced the transformational leadership dimensions of middle-managers

    Master-uppsats,

    Författare :Markus Holmström; Albin Lindsjö; [2021]
    Nyckelord :Transformational Leadership; Virtual Teams; Forced Change; Remote Leadership;

    Sammanfattning : Background: The COVID-19 pandemic has affected organizations as they have been forced to move their operations from a physical space to a fully remote work environment. This rapid and forced digitalization puts pressure on organizations and their leaders to guide them through these uncertain times. LÄS MER

  3. 3. Det manliga idealet och den lättklädda minoriteten : En undersökning om könsfördelning och könsrepresentation i populära digitala spel angående våldsamma spel och slagsmålsspel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Markus Holmström; [2020]
    Nyckelord :Video games; Sexuality; Hyper-sexuality; Content Analysis; Gender distribution; Violent games; Fighting games; Digitala spel; Hypersexualitet; Innehållsanalys; Könsrepresentation; Våldsamma spel; Slagsmålsspel;

    Sammanfattning : This study has been performed to give light to numerous observations from earlier studies in how characters are represented in video games. Through examination of 884 characters from 60 games and comparing them to each other depending if the game was violent or not, was a fighting game or not and how popular the game was this study was looking to find several answers regarding how the game industry works and how characters are being represented depending on these factors. LÄS MER

  4. 4. Brand communities within esports : The interactions between esport organizations and consumers

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Markus Holmström; Larglind Sopaj; Douglas Nord; [2019]
    Nyckelord :esports; esport organizations; brand community; virtual brand community;

    Sammanfattning : Background:           In 2019, the esport industry is expected to become a billion-dollar                                  industry. This new industry has presented rapid growth in recent times                                  which has led to new organizations and companies being formed to                                  capitalize on this opportunity. LÄS MER

  5. 5. Person-till-Person Lån

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Ekvall; Markus Holmström; [2006]
    Nyckelord :Kreditgivning; Kreditbetyg; Auktion; E-handel; Lån; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Under det senaste året har ett nytt koncept för utlåning av pengar mellan privatpersoner utvecklats på kreditmarknaden. Det består av ett nätverk där de som behöver låna pengar annonserar på internet hur mycket de vill låna och till vilken ränta. På motsvarande sätt lägger andra personer ut bud för utlåning. LÄS MER