Sökning: "Markus Persson"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Markus Persson.
16. Döden läker alla sår : En studie av nekrologer i svensk dagspress
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Det här är en studie som angriper den svenska nekrologen från två olika håll. Dels gör vi kvalitativa analyser av totalt 42 olika nekrologer som publicerats i Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet i februari 2011; dels gör vi djupgående samtalsintervjuer med sex noggrant utvalda personer, däribland världens kanske främste nekrologexpert – australiske professorn Nigel Starck. LÄS MER
17. Aroma Theory: Scenting the Attitude
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The thesis examines the relationship between consumer attitudes and a scented shopping environment. A relationship and phenomena concerning scent marketing, which could be seen as one of the more provocative forms of marketing since the human sense of smell, is connected to the limbic system where motivation and attitudes are created. LÄS MER
18. Got Event VS. Stockholm Globe Arena En studie om Got Event AB i nationella mediesammanhang
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel Got Event vs. Stockholm Globe Arena, en studie om Got Event i nationella mediesammanhang. Författare Markus Danielsson, Jakob Persson Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp. Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborg universitet. LÄS MER
19. Den svenska bostadsobligationsmarknaden – Ur ett förtroendeperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Handeln på den svenska bostadsobligationsmarknaden har under hösten 2008 och i början av 2009 avtagit markant på grund av brist på förtroende mellan marknadens aktörer. Processen för att förtroendet ska återfås kommer att ta lång tid. LÄS MER
20. Diskrepanser mellan förmedlad och upplevd identitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet är att studera diskrepanser mellan den av företaget förmedlade imagen och hur de anställda upplever arbetet inom organisationen i praktiken samt även hur de upplever själva förmedlingen. Metod: Med hjälp av individuella intervjuer har vi fastställt hur den av företaget förmedlade imagen upplevs av de anställda. LÄS MER