Sökning: "Marléne Lärare"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Marléne Lärare.
1. Det inkluderande klassrummet : Hur lärare använder inkludering av elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie undersöker vilken inkluderingsstrategi lärare använder sig av i matematikundervisningen. Studien lyfter fram viktiga faktorer kring inkluderingstrategier som berörs ute i skolverksamheterna. LÄS MER
2. -Jag förstår inte! : En litteraturstudie om matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Dyskalkyli är en matematisk svårighet som innebär att individen har problem med aritmetik och att uppfatta siffror. Svårigheter i matematik uppträder olika hos individer och därav kan det vara svårt för läraren att upptäcka en elev i svårigheter. LÄS MER
3. Digitaliseringens implementering i svenskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Svenska språket och genusvetenskapSammanfattning : Digitala verktyg är ett begrepp som är vida känt men kan betyda olika saker för olikamänniskor. Läroplanens revidering 2017 gällande digitala verktyg ligger till grund fördetta arbete. LÄS MER
4. Det där relationella är ju så viktigt : En studie om hur relationskompetens uppfattas av lärare och elever i gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Lövgren, Marlene (2021). Det där relationella är ju så viktigt. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
5. Fonomix, en multisensorisk läsinlärningsmetod : En undersökning om hur några lärare ser på användandet av Fonomix i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study is two-fold, firstly to ascertain whether teachers consider that the Fonomix method (a Swedish phonological training programme with articulation) contributes to an improved pupil learning and, secondly, whether pupils who have been taught using the Fonomix method find decoding easier in their first year at school. The study’s methodology consists of qualitative interviews with teachers who have experience of the Fonomix method. LÄS MER