Sökning: "Marlene Persson"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Marlene Persson.
1. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER
2. Hållbar utveckling mot FN:s hållbarhetsmål : En kvalitativ studie om hållbar utveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. Delaktighet i skolan för elever med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbeteSammanfattning : The main objective of this research is to investigate and examine how elementary schools in a medium-sized city in Sweden work to promote participation for students with neuropsychiatric disabilities. The study has three main research questions; how schools encourage and foster participation, how they regard their resources and the difference between resource schools and communal schools. LÄS MER
4. Att höra men inte se : Sjuksköterskors erfarenheter av telefonrådgivning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - grundnivåSammanfattning : Background: Telephone counseling is a multifaceted profession, which makes it possible to perform nursing care without meeting the care seeker physically. Nurses supports, assesses, guides and provides care seekers with self-care advice, which is of great importance to avoid health problems and complications for the care seekers. LÄS MER
5. Inkludering av ensamkommande barn i Sverige. : En analys av muntliga framställningar av personal på HVB.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The aim of our study is to analyze oral requests by HVB staff of their work to integrate (include) unaccompanied children into the community. The study is based on a qualitative approach with detailed descriptions of eight interviews with HVB staff in the south of Sweden. They were selected by personal contacts where one contact led to another. LÄS MER