Sökning: "Martin Almqvist Almqvist"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Martin Almqvist Almqvist.

  1. 1. Inget förtroende, Inget köp : En studie hur förtroendet för influencers påverkar konsumtionsvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Almqvist; Martin Holmgren; [2019]
    Nyckelord :Influencer; marketing; consumer; confidence; influencer marketing;

    Sammanfattning : Within today's society, social media has grown to become a more common thing than most. In Sweden, almost 83 % of the population use social media. With this marketing growth, a role that have become more common is the term ‘influencer’. LÄS MER

  2. 2. TV4 i krisens centrum : en fallstudie om hur #metoo försätter en journalistisk organisation i kris och den intressekonflikt som uppstår

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonatan Aldén; Annie Rundfelt; [2018]
    Nyckelord :Tillförlitlighet; anseende; TV4; krishantering; journalistisk organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den 13 oktober publicerade Lulu Carter ett inlägg på instagram med en bild på Martin Timell och hashtagen #metoo. Instagraminlägget kom att leda till en stor förtroendekris för organisationen TV4 där Martin Timell arbetade som en hyllad programledare. LÄS MER

  3. 3. Active Management of Non-Granular Loan Portfolios

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Martin Almqvist; [2015]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis considers quantitative tools for assessing concentration risks in credit portfolios that may underlie decision making in an active portfolio management setting. The study incorporates a literature review, which considers analytical and simulation based credit risk models in a Merton-type framework as well as aspects of credit portfolio management. LÄS MER

  4. 4. Hur kan kreativitet genom möten skapa innovation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Nadjafi; Johan Almqvist; Martin Olsson; Timothy Walentynowicz; [2008]
    Nyckelord :kreativa möten; kreativitet; möte; innovationer; idégenerering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att lyfta fram ämnet och öka förståelsen för hur möten kan bidra till att skapa innovation. Uppsatsen ger en insikt i hur man kan bedriva möten i syfte att generera idéer och öka innovationsnivån. Uppsatsen har en abduktiv ansats men tenderar att falla något mer mot en induktiv. LÄS MER