Sökning: "Martin Carlberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Martin Carlberg.

  1. 1. Uppskattad legitimitet : En studie om hur företag hanterar norm- och efterfrågeförändringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Runblom; Axel Carlberg; [2021]
    Nyckelord :institutionell teori; legitimitet; lönsamhet; motiv; normer; prissättning;

    Sammanfattning : Denna studie har i fallstudieformat undersökt hur ett företag hanterat förändringar av normer och efterfrågan. Fenomenet undersöktes med utgångspunkt i institutionell teori genom att studera effekterna av plastpåseskatten som infördes i Sverige 2020 vilket medförde att plastbärkassar genomgick en markant prisökning. LÄS MER

  2. 2. Blood Cell Data Augmentation using Deep Learning Methods

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Oskar Klang; Martin Carlberg; [2020]
    Nyckelord :Image analysis; deep learning; data augmentation; generative adversarial networks; GAN; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : In this thesis we aim to improve classification performance on blood cell imagesby using deep learning techniques to augment data. The thesis was conductedat CellaVision, a company providing digital solutions for medical microscopy inthe field of hematology. LÄS MER

  3. 3. Nya perspektiv på sponsring - en fallstudie av tre företags sponsringsverksamhet.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Carlberg; Martin Robin Zuba; [2002]
    Nyckelord :Marknadsföring; sponsring; relationsmarknadsföring; public relations; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sponsring har under de senaste decennierna blivit allt vanligare i marknadsföringsstrategin. Trots det ökade kommersiella intresset av sponsring är antalet vetenskapliga forskningsrapporter och vetenskapliga artiklar inom ämnet relativt litet samtidigt som sponsringen är försummad i de flesta marknadsföringsböcker. LÄS MER