Sökning: "Martin Hult"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Martin Hult.
1. Dynamic Marketing Capabilities : Organizational Renewal Towards Social Media Marketing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Through a qualitative study based on an integrative model of dynamic marketing capabilities (DMCs), we have aimed to investigate how acquisition and integration of market knowledge have affected the process of organizational adaptation towards social media marketing and how this has led to a reconfiguration and adaptation of the firms’ organizational resources and capabilities. The empirical data was collected through semi-structured interviews with five case companies; Bambino MAM, L’Oréal Nordics, Oriflame, Unilever, and Åhléns. LÄS MER
2. Att ge till ideella organisationer : En diskussion om givarens intressentrelation med Djurens Rätt
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats undersöker vi relationen mellan en ideell organisation och deras givaregenom en studie av Djurens Rätt och deras nuvarande medlemmar, före dettamedlemmar och personer som endast donerat pengar. För att belysa och diskuterarelationen använder vi en analysmodell där vi analyserar varje relation utifråndimensionerna nödvändig eller ej nödvändig och kompatibel eller ej kompatibel, samtförekomsten av kontrakt i relationen. LÄS MER
3. Målmedvetenhet i butiker : Hur konkreta och abstrakta uppdrag påverkar konsumenters köpbeteende
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur konkreta och abstrakta uppdrag påverkar konsumenters köpbeteende i livsmedelsbutiker. Genom en kvantitativ studie på Ica Maxi i Karlstad undersöktes hur uppdragets karaktär påverkar faktorer som antal observationer, spenderad tid i butiken samt antal produkter i varukorgen. LÄS MER
4. Kritiska faktorer i förvärvsförloppet vid företagsuppköp - En fallstudie av OEM International AB:s uppköp av Telfa AB
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att identifiera vilka kritiska faktorer som bidrar till framgång i integrationen av en organisation i ett förvärvsförlopp, då ett litet ägarlett företag blir uppköpt av en börsnoterad koncern. Med utgångspunkt i en hermeneutisk kunskapssyn har vi använt oss av en kvalitativ forskningsdesign och fallstudie som forskningsstrategi. LÄS MER