Sökning: "Martin Long"

Visar resultat 1 - 5 av 304 uppsatser innehållade orden Martin Long.

  1. 1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  2. 2. Aristotle and Romantic Love : A Study of Romantic Love and If It Can Be Part of Aristotle's Eudaimonia

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anna-Maria Inzsöl; [2023]
    Nyckelord :Aristotle; Love; Eudaimonia; Virtue; Virtue Ethics;

    Sammanfattning : This essay will research aspects of romantic love, as well as aspects of Aristotle’s Nicomachean Ethics. The purpose of the essay is to discuss if romantic love can be part of virtue ethics and eudaimonia. The philosopher Raja Halwani presents two concepts of romantic love that are relevant to the discussion. LÄS MER

  3. 3. Capacity Analysis of Åre Ski Resort: A Jackson Network Approach

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Martin Siberg; Viktor Rasmussen; [2023]
    Nyckelord :Capacity Analysis; Jackson Network; Queuing Theory; Ski resort modeling; Åre Ski Resort; Resource Allocation; Nudging; Kapacitetsanalys; Jacksonnätverk; Köteori; Modellering av skidsystem; Åre; Resursallokering; Nudging;

    Sammanfattning : Åre ski resort is the largest and most renowned ski resort in Sweden, offering excellent skiing opportunities, restaurants, and nightlife in a prime location. Meanwhile, it is often subject to heavy traffic during the peak season and has earned a bad reputation for struggling with long lift queues. LÄS MER

  4. 4. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  5. 5. Leveling Up the Playing Field: Exploring the Strengths and Weaknesses of AI-Generated Content in Game Development

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Martin Kings; Simon Täcklind; [2023]
    Nyckelord :Game Development; AI; ChatGPT; DALL-E; Content Generation; Evaluation;

    Sammanfattning : The development of video games is a long and expensive process, and it is not uncommon for studios to require their workers to work overtime to meet deadlines, resulting in stressful work environments and reduced worker performance. Recent advancements in artificial intelligence (AI) research have people excited that perhaps this might change. LÄS MER