Sökning: "Martina Reppen"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Martina Reppen.

  1. 1. From siloistic to holistic? : Integration and coordination to implement the 2030 Agenda on the Swedish municipal level

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martina Reppen; [2021]
    Nyckelord :Sustainable Development; the 2030 Agenda; SDGs; implementation; the local level; Swedish municipalities; policy integration; coordination; specialisation; NPM; post-NPM;

    Sammanfattning : In September 2015, all member states of the United Nations signed upon the 17 Sustainable Development Goals (SDGs), constituting the core of the 2030 Agenda. The 2030 Agenda form an integrated policy agenda, with the SDGs characterised as inherently interlinked. LÄS MER

  2. 2. Vikten av att knyta emotionella band till konsumenter genom upplevelsebaserad marknadsföring i butik : Med sinnesmarknadsföring som ett verktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Blomberg; Martina Reppen; [2012]
    Nyckelord :Branding; Emotional Branding; Experience Marketing; Sensory Marketing;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med rapporten är att undersöka hur man skapar en varumärkesstrategi som fungerar från affärsidé ner till köpsituation. Vad görs idag för att uppnå en ideal upplevelse i butik och vad är gängse synsätt på hur kommunikationen ska utformas i denna kanal? Vidare är syftet att få en djupare förståelse för hur begreppen Emotional Branding, Experience Branding och Sensory Marketing bör sammankopplas och vad det kan tillföra ett varumärke inom retail. LÄS MER