Sökning: "Maslows behovstrappa"
Visar resultat 11 - 15 av 83 uppsatser innehållade orden Maslows behovstrappa.
11. “Det saknas bitar av ett pussel för att integrationen ska bli bra” : - En kvalitativ studie om handläggarens upplevelser av sitt handlingsutrymme inom Arbetsförmedlingens etableringsprogram
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Utrikes födda befinner sig i en utsatt situation på den svenska arbetsmarknaden och uppvisar en betydligt lägre sysselsättningsgrad än inrikes födda. Syftet med studien är att utifrån handläggares perspektiv undersöka vilka möjligheter och hinder de upplever i arbetet med nyanlända inom Arbetsförmedlingens etableringsprogram. LÄS MER
12. Motivation i startupföretag : Ledarskap & chefsarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Studien kommer att beröra ämnet motivation inom startup företag. Studien kommer att undersöka olika motivationsfaktorer och entreprenörens arbete mot motivationsskapande. LÄS MER
13. Hur medarbetares motivation påverkas av omorganisationer i en komplex och föränderlig värld : En fallstudie av en stabsenhet på ett tjänstemannakontor i en svensk kommun
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : I takt med att världen blir mer globaliserad ökar kraven på förändring vilket innebär fler omorganisationer (Braun et al. 2017). LÄS MER
14. Nästa steg mot ett smartare hem : En studie av ett bostadsområde och dess hyresgäster
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Detta examensarbete är en studie av Väsbyhems bostadsområden och deras hyresgäster. Syftet med arbetet är att få fram koncept som skulle kunna implementeras i nybyggnationer eller i renoveringsprojekt. Detta för att ge hyresgäster ett upplevt större värde i sitt boende. LÄS MER
15. Intern employer branding ur ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ studie om erfarenheter och upplevelser kring arbetsgivarvarumärket
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Idag ställs det höga krav på arbetsgivare att utmärka sig från sina konkurrenter för att kunna attrahera rätt kompetens samt behålla nuvarande personal, för att på så sätt kunna bli konkurrenskraftiga. Organisationer som aktivt utvecklar och skapar ett attraktivt arbetsgivarvarumärke kan både behålla och locka till sig arbetstagare, vilket gynnar företagens employer branding såväl internt som externt. LÄS MER