Sökning: "Massmedias kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Massmedias kommunikation.

  1. 1. När sport blir politik : En kvalitativ analys av de svenska sportjournalisternas förhållningssätt till politik inom sportrapportering.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Michael Dockery; Erik Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :Sportjournasliter; sport; politik; nyhetsvärdering; reaktionsprocesser; publikefterfrågan;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I och med sportjournalistikens utveckling från redaktionens “lekavdelning” till massmedias primära inkomstkälla har sportbevakningen axlat nya utmaningar, däribland huruvida den ska förhålla sig till politiken. Syftet med det här arbetet är att undersöka hur sportjournalister från de största sportredaktionerna i Sverige arbetar med politik i relation till sport. LÄS MER

  2. 2. En studie av trender inom due diligence med fokus på spridning och genomslagskraft

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Norberg; Marcus Stenkil; [2014-06-19]
    Nyckelord :Due diligence; trender; CSR; Third party; M A-försäkringar; spridning; ;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens näringsliv där nationella och internationella företagsförvärv tillhör vardagen har due diligence-analysens relevans ökat tillsammans med antalet undersökningsmoment. Företagens ansvar vad gäller samhällsansvar och korruptionsfrågor debatteras ständigt i samhälle och media vilket bidragit till att CSR-due diligence och third party-due diligence uppkommit som nya granskningsmoment vid företagsförvärv. LÄS MER

  3. 3. Revisionsbranschens relation till massmedia - En studie om hur revisionsbranschen påverkas av massmedias rapportering

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sofie Milde; Jessica Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Revision; Massmedia; Förväntningsgap; Tystnadsplikt; Sociala medier;

    Sammanfattning : Background: Media has for a long time been reporting about the audit industry, often focusing on so-called auditing scandals. Economic journalism has grown stronger, the corporations are given more and more power in society and the public interest is increasing. LÄS MER

  4. 4. I informationens kölvatten - Kostchefers användning av fisk- och miljöinformation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Karin Blom; [2011-02-23]
    Nyckelord :kommunikation; hållbar utveckling; offentliga måltidsverksamheter; Östersjön;

    Sammanfattning : Information om fisk och miljö kommer från många olika avsändare, via en mängd medier och uppfattas på olika sätt av mottagaren. För kostchefer, som ofta är inblandade i upphandlingsarbetet, väljs livsmedel utifrån den information som nått dem. LÄS MER

  5. 5. Orthorexia nervosa - en tickande bomb? Att leva ohälsosamt hälsosamt.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Pia Helgesson; Marie Widegren; [2010-07-01]
    Nyckelord :Eating disorders; attitude of health; orthorexia nervosa; well-being; nurs*; suffering; care*; daily life; eating phobia; anorexia nervosa; restrained eating and eating behaviour;

    Sammanfattning : Orthorexia nervosa är en ny form av ätproblem som uppmärksammats inom hälso- och sjukvården, samt massmedialt. Detta innebär att personen lever onyttigt nyttigt. I förlängningen kan det leda till psykisk ohälsa med ett tvångsmässigt beteende. LÄS MER