Sökning: "Master Franchise"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Master Franchise.

  1. 1. The Magical Library and the Symbolic Representation : Library representation in The Librarian and The Librarians

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Karolina Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Library representation; Librarian representation; Libraries; Librarians; Symbolism; Iconography; Semiotics; The Librarian; The Librarians; Library environments; Biblioteksrepresentation; Bibliotekarierepresentation; Symbolik; Ikonografi; Semiotik; The Librarian; The Librar-ians; Biblioteksmiljö; Bibliotek; Bibliotekarier;

    Sammanfattning : This thesis aims to answer the question of how the library is represented in the Librarian franchise, not only focusing on the films/tv-series but also how it is represented in print. The analysis of the library representation uses a background of the theory and method found in semiotics and iconography, as well as qualitative content analysis, to examine not only the literal/denoted representation, but also the symbolic/connoted, and then compar-ing these findings to the representation of libraries and librarians (with a focus on the stereotypes) found in former research on the subject. LÄS MER

  2. 2. Major motorsport events are under siege. How major motorsport events can become viable in the long-term by implementing Shared Value throughout the stakeholder sphere.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kasper Bengtsson; Stefan Markovski; [2017-07-26]
    Nyckelord :Shared Value; CSV; Collective Impact; Stakeholder Engagement; Sustainable Value Creation; Social and Environmental Value Creation; Trade-Off Minimisation; Major Motorsport Events; Formula One; Formula E; Glocalisation; Legitimacy; Relational Rents; Cooperative Advantage;

    Sammanfattning : Background and Problem: Major motorsport events are under siege. Creating social and environmental value without sacrificing financial profitability remains unsolved. Successful creation of such is termed Shared Value creation. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan kontroll, förtroende och målöverensstämmelse - en studie på svenska franchiseföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Martinsson; Andreas Walberg; [2015]
    Nyckelord :Kontroll; Förtroende; Målöverensstämmelse; Franchising; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Sambandet mellan kontroll, förtroende och målöverensstämmelse – en studie på svenska franchisegivare Seminariedatum: 2015-05-26 Kurs: FEKN90, Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng (ECTS) Författare: Sebastian Martinsson och Andreas Walberg Handledare: Anna Brattström Nyckelord: Kontroll, Förtroende, Målöverensstämmelse, Franchising Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera och dra slutsatser kring sambandet mellan kontroll, förtroende och målöverensstämmelse i franchisesamarbeten. För att kunna bidra med en tydligare bild kring problemställningen studerar vi begreppen på en mer specificerad nivå än vad tidigare gjorts med förhoppningen att tillföra slutsatser som franchisegivare kan dra nytta av i framtiden. LÄS MER

  4. 4. Internationalization - Case Study of Polarn O. Pyret

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Frida Jonsson; [2008]
    Nyckelord :Internationalization; market selection; entry mode; clothing companies;

    Sammanfattning : Aim: As a result of growing globalization and competition the issue of internationalization is becoming more and more important and relevant for companies all over the world. With fading barriers to trade, investment opportunities and technological innovation, more and more companies see new openings for increased profit and growth by going international. LÄS MER