Sökning: "Mat på instagram"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Mat på instagram.
1. En digital enkätstudie om hur sociala medier används för att söka information om hälsa, matvanor och livsmedelsval
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Sociala medier har blivit en integrerad del av mångas vardagliga liv och påverkar hur människor kommunicerar, delar information samt interagerar med varandra. Det är även en plats där desinformation sprids och det är därför viktigt att förstå hur budskap som spridsvia sociala medier påverkar följarnas liv. LÄS MER
2. HOW CAN DIGITAL BEHAVIOR CHANGE INTERVENTIONS BE USED TO AFFECT DIETARY BEHAVIOR?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper explores the usage of digital behavior change applied to veganism by applying various concepts from different behavior change models. These models are used as a basis to create several intervention posts that are presented to participants over a period of 8 days via the medium of Instagram. LÄS MER
3. #Utomhusmat : En kvalitativ studie om huruvida friluftsintresserades utomhusmatvanor påverkas av Instagram
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Över 70% av svenska internetanvändare i åldrarna 18–25 använder sig dagligen av Instagram. Samtidigt söker sig allt fler människor ut i naturen, inte minst under den rådande pandemin. LÄS MER
4. Reklamfilm i 9:16 : Hur reklamfilm utformas för att passa det stående formatet i sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier fortsätter att vara en av de största plattformarna förmarknadsföring, men forskningen på området släpar efter. Mobiltelefonen somvisningsfönster är något som filmskapare måste förhålla sig till – men hur hanterasde begränsningar och möjligheter som formatet innebär? Detta arbete harundersökt hur skapare av rörlig reklam förhåller sig till formatet 9:16. LÄS MER
5. Den perfekta bilden : En analys av matinfluencers bilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Sedan teknikens framfart på 2000-talet har sociala medier blivit en vardag för många. Instagram, som är en social plattform där användaren kan lägga ut bilder och hämta inspiration från andra användare, har utvecklats mer och mer och tack vare detta har en ny yrkesgrupp skapats, influencers. LÄS MER