Sökning: "Mathematic learning"

Visar resultat 1 - 5 av 121 uppsatser innehållade orden Mathematic learning.

  1. 1. Kooperativt Lärande och EPA i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Anna Wennström; [2023]
    Nyckelord :samarbetslärande; matematik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Variationsteorin som stöd för lärande : En Learning Study om elevers lärande kring matematikinnehållet bråk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Catharina Torstensson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Inte bara en byggkloss : En intervjustudie om lärares användning av laborativt material i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Linnéa Hjelmstedt; Alva Virén; [2023]
    Nyckelord :didaktik; matematikundervisning; laborativt material; konkret material; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur tre verksamma matematiklärare säger sig arbeta med laborativt material i matematikundervisningen, för årskurs 4–6, eftersom läraren har stor påverkan på utfallet av användandet av laborativt material för matematisk förståelse. Det är även av intresse att utifrån lärarnas yrkeskunskap och praktik belysa möjligheter och hinder i att använda laborativt material i matematikundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Digitala verktyg i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zara Munhel; Hebah Ali; [2023]
    Nyckelord :ability; digital; students; elementary school; games; geogebra; mathematic; learning; use.;

    Sammanfattning : Förbättring av elevernas resultat inom matematikämnet och diskussioner angående hur man kan öka elevernas engagemang inom ämnet är ständigt aktuella. Parallellt löper användning av digitala verktyg inom skolans värld til följd av den teknologiska revolutionen som påverkat alla i dagens samhälle. LÄS MER

  5. 5. Students' perception of the role of mathematics in their physics education

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktik

    Författare :Johan Walfridsson; Anders Arvidson; [2023]
    Nyckelord :Didactics; Physics education;

    Sammanfattning : The deep interdisciplinarity between physics and mathematics is not always easy to grasp for students. Transferring mathematical skills to a physical context is demanding, and students mainly use mathematics tools (i.e., formulas) for pure calculations rather than as a basis for reasoning. LÄS MER