Sökning: "Mathias Aslan"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Mathias Aslan.

  1. 1. Sinnen i butikerna : En studie om hur butikschefer använder sig utav sinnen för att skapa upplevelse i butiken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jakop Aslan; Mathias Jardner; [2015]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; perception; upplevelse; Butikens interiör;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Vilken är den teoretiska potentialen för sinnesmarknadsföring? Vilken är den subjektivt varsebliva potentialen bland butikschefer? Vilka är skillnaderna mellan den praktiska och teoretiska potentialen?Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva butikschefers subjektiva perception av potential för sinnesmarknadsföring och analysera det med hjälp utav teoretisk potential för sinnesmarknadsföring för att se skillnaderna emellan, samt tillhandahålla rekommendationer för hur företag kan skapa sinnesupplevelser.Metod: Studien är gjord utav kvalitativmetod. LÄS MER