Sökning: "Mathias Ericsson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mathias Ericsson.
1. ATT SLÅ, ELLER INTE SLÅ, ÅT ALLA HÅLL? - En kvantitativ innehållsanalys av partiskhet i det politiska satirprogrammet Svenska nyheter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka huruvida det förekommer partiskhet i SVT:s politiska satirprogram Svenska nyheter. Teori: Studier i mediernas partiskhet, nyhetsvärdering och medielogik Metod: Kvantitativ innehållsanalys Material: Säsong 3 och 4 av Svenska nyheter. Totalt 20 avsnitt á 30 minuter. LÄS MER
2. Employer branding i praktiken och dess påverkan på företagskultur
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur organisationer använder employer branding i praktiken och i synnerhet hur detta praktiska arbete påverkar kulturen i organisationerna. Fyra olika organisationer har studerats, Tullverket, Västra Götalandsregionen, Oddwork och Polestar. LÄS MER
3. En studie av det diskursiva fältet - Insatser mot relationsvåld i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Författare: Mathias Lindqvist Titel: En studie av det diskursiva fältet - Insatser mot relationsvåld i Sverige Kandidatuppsats: SOCK05, 15 hp Internet Handledare: Birgitta Ericsson Sociologiska institutionen, vårterminen 2019 Relationsvåld har under de senaste 20-30 åren uppmärksammats i Sverige vilket medfört en förändrad uppfattning om fenomenet men även ändrad lagstiftning samt behandlingsinsatser på området. Dock finns det emellertid olika uppfattningar om vad relationsvåld är och vilka som drabbas och vem som utövar det. LÄS MER
4. Lean in a financial service context
Magister-uppsats,Sammanfattning : Constantly changing market conditions puts greater demands on companies to focus more on customers and what actually adds value to them. Lean production has during the last decades had a great impact within the manufacturing industry, creating a whole new competitive advantage if mastered. LÄS MER
5. Att varumärka eller inte varumärka? Det är frågan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Varumärken har sedan länge varit det absolut viktigaste företag har för att kunnat särskilja produkter från varandra. Att varumärket har betydelse för konsumenten, när denne utvärderar sina eventuella inköp, har varit känt sedan länge. LÄS MER