Sökning: "Mathias Nilsson"
Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden Mathias Nilsson.
16. Deadly Banquet Creating believable non-player characters
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : NPCs (non-player characters) in computer games are often very predictable and obviously artificial, which might be the result of developers devoting more resources to maintaining high-end graphics instead of creating believable NPCs. With the graphics available today already being very realistic, upgrading the AI (artificial intelligence) controlling the NPCs could be one way of creating a game that differs from the rest. LÄS MER
17. Litteraturundervisningens verkliga förmåga att frambringa känslor : - En studie om litteraturundervisningens förmåga att känslomässigt beröra elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : In the current curriculum Gy 11 the literature education is described as one of two major parts of the Swedish language subject, which means that the majority of Swedish school children come in contact with literature during their school years in one way or another. In the dissertation Between Dante and Big Brother, A study of secondary school student text encounters Christina Olin-Scheller highlights that emotions are important for texts to be understood, unfortunately, a rarely raised factor as a key component in education. LÄS MER
18. L’économie des langues - Une étude effectuée dans quelques entreprises opérant en Suède
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/FranskaSammanfattning : Une étude qui aborde le sujet interdisciplinaire l’économie des langues. C’est un domaine de recherche assez jeune qui combine les théories classiques de l’économie et la linguistique pour analyser la valeur économique des compétences linguistiques pour la société et pour l’individu... LÄS MER
19. Expansion av existerande spelsystem : Erfarna spelare kontra nybörjare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete exponerar den problematik som existerar för spelutvecklare med avseende på att både erfarna och nya spelare ska tillgodoses i vidareutvecklingen av spelkoncept. I anknytning till detta diskuteras flow-teorin som kan sammanfattas som den optimala upplevelsen där balansen mellan utmaning och skicklighet är perfekt. LÄS MER
20. Hållbar vattenresursplanering : en guide till watermanagement i ett gårds perspektiv
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Efter en tid av uteblivit nederbörd kommer såväl underjordiska som ovan jordiska vatten magasin att utgöra begränsningen för växtodlingen på platsen. Mängden vatten av det tillgängligaga vatten som förångas från vattenmagasinen beror främst på atmosfärens krav på vatten s.k. evaporationstryck. LÄS MER