Sökning: "Mathilda Axelsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Mathilda Axelsson.

  1. 1. Intensivvårdssjuksköterskors erfarenhet av överrapportering : En litteraturstudie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Josefin Axelsson; Mathilda Blomberg; [2022]
    Nyckelord :Intensive care nurses; Experiences; Handover; Intensive care; Intensivvårdssjuksköterskor; Erfarenheter; Överrapportering; Intensivvårdsavdelning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING (Svensk)  Titel: Intensivvårdssjuksköterskors erfarenheter av överrapportering Fakultet: Hälsa, natur – och teknikvetenskap Kurs: Examensarbete – omvårdnad, 15 HP Författare: Josefin Axelsson & Mathilda Blomberg Handledare: Anders Sidenblad Examinerande lärare: Cecilia Olsson Examinator: Jan Nilsson Sidor: 24 Datum för examination: 2022-06-20 Svenska nyckelord: Intensivvårdssjuksköterskor, Erfarenheter, Överrapportering, Intensivvårdsavdelning Introduktion: Intensivvårdssjuksköterskors profession kännetecknas av arbete inom avancerad vård och i en högteknologisk miljö kombinerat med komplex omvårdnad vilket ställer höga krav på intensivvårdssjuksköterskors kompetens. Intensivvårdssjuksköterskor har ansvaret att både ge och ta emot överrapporteringar avseende patientens tillstånd och är ett moment som om det brister kan äventyra patientsäkerheten. LÄS MER

  2. 2. Customer experience management in social media : An empirical study of how Swedish e-commerce companies work with customer experience management in social media

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Eriksson; Mathilda Axelsson; [2022]
    Nyckelord :Customer Experience Management; Social Commerce; Social media; Customer experience; Social media marketing strategies; Social media; E-commerce; Swedish e-commerce;

    Sammanfattning : The increased use of social media has enhanced the way consumers make their everyday purchasing decisions. This has increased the importance of e-commerce companies to be present on social media. E-commerce companies that now use the capabilities of social media have led to the emergence of social commerce. LÄS MER

  3. 3. TJÄNSTEFIERING AV KONSUMTIONSVAROR : En kvalitativ studie om vad restauranger värderar i ett tjänstefierat erbjudande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mathilda Axelsson; Emelie Ångström; [2021]
    Nyckelord :Servitization; service dominant logic; value proposition; value co-creation; value dimensions; consumables; customer value; Tjänstefiering; tjänstelogiken; kundvärde; värdedimensioner; värdeerbjudande; konsumtionsvaror;

    Sammanfattning : I takt med den ökade globaliseringen har konkurrensen tilltagit på marknaden och påverkat förutsättningarna för de traditionella tillverkningsföretagen. Att utöver produkter sälja tjänster har blivit ett vanligt sätt att differentiera sig från andra aktörer och höja det värde som erbjuds mot kunderna. LÄS MER

  4. 4. Ensamkommande flyktingbarns hälsa - En litteraturbaserad studie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Elin Axelsson; Mathilda Jerenius; [2019-10-14]
    Nyckelord :Ensamkommande flyktingbarn; hälsa; människorättsperspektiv; folkhälsoperspektiv; Unaccompanied refugee minors; health; human rights perspective; public health perspective;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ensamkommande flyktingbarn har visats vara sårbara i och med komplexiteten i interaktionen mellan politisk ekonomi, sociala och psykiska faktorer som traumatiska upplevelser och separation från starka emotionella band. Olika styrande dokument har upprättats för att se till denna sårbarhet, de mänskliga rättigheterna och konventionen om barnets rättigheter utgör två av dem. LÄS MER

  5. 5. “Man startar väl inte ett kaffeföretag för att rädda miljön” : En studie om Generation Y:s attityder och åsikter på kaffeproducenters CSR-arbete och CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elin Reutermo; Mathilda Axelsson; [2019]
    Nyckelord :CSR; CSR-communication; Triple Bottom Line; stakeholder theory; Generation Y;

    Sammanfattning : The coffee industry affects both people and the environment in a negative way, which is an aspect coffee producers are forced to relate to. Today, more and more organizations are involved in CSR and communication about CSR. LÄS MER