Sökning: "Maths Kan"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Maths Kan.
1. LES modelling of spray combustion
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Computational fluid dynamics is a powerful method for understanding the flow and combustion that occurs inside aircraft engines and will be a key tool in the transition from conventional fossil-based fuel to sustainable alternatives. Because conventional fuels have been more widely researched, an attempt at simulating the combustion of alternative fuels should be preceded by the development of a method that is capable of accurately simulating the combustion of a conventional fuel. LÄS MER
2. Dialogisk undervisning inom matematik : En fallstudie kring hur dialogisk undervisning framträder på låg-, mellan- respektive högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : På grund av mångfalden i dagens svenska skolor kan inte alltid traditionellt arbetssätt i matematikundervisning främja elever att utveckla sina förmågor såsom analys- och resonemangsförmåga. Läroboksstyrda lektioner ger inte elever möjligheter att komma till tals, lyssna på andras resonemang, tänka kritiskt och analysera andras tankesätt. LÄS MER
3. Subtraktionsstrategier från lärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : Teachers should design teaching in a way where students can develop their learning. In the teaching of mathematics, students will learn to choose the right calculation strategy that suits the student in counting subtraction (Skolverket, 2019). LÄS MER
4. Inkluderande lärmiljö för elever i matematiksvårigheter : En intervjustudie av matematiklärares resonemang och uttryck
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur matematiklärare på lågstadiet resonerar kring och ger uttryck för inkluderande lärmiljö för elever i matematiksvårigheter. Fokus i studien ligger på att undersöka hur lärare resonerar kring matematiksvårigheter, vad inkluderande lärmiljö innebär för matematikläraren samt hur matematikläraren skapar inkluderande lärmiljöer. LÄS MER
5. Motivation : Kan en lärares undervisning bidra till elevens motivation i matematik?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Lärandet i matematik styrs av elevens motivation till ämnet. Syftet med studien är att ta reda på vilka olika faktorer i undervisningen som kan påverka elevens motivation inom ämnet matematik. LÄS MER