Sökning: "Matilda Flink"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Matilda Flink.

  1. 1. De mjuka nyckeltalens påverkan på jämställdhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Matilda Flink; Dominika Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Gender equality; soft KPIs; organizational culture; notions of female and male and intersectionality; Jämställdhet; mjuka nyckeltal; organisationskultur; föreställningar kring kvinnligt och manligt samt intersektionalitet;

    Sammanfattning : Arbetet med jämställdhet i arbetslivet är något som bedrivits under flera år. Sverige är ett av de länder som ligger i framkant när det gäller arbetet med jämställdhet, trots detta förekommer det fortfarande kränkande särbehandling och ojämlika arbetsvillkor för kvinnor och män på arbetsplatserna. LÄS MER

  2. 2. Det är för er jag orkar kämpa : Mödrars upplevelse av att leva med obotlig cancersjukdom

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Matilda Flink; Johanna Johansson Hadzic; [2022]
    Nyckelord :blog; existential reflections; gratitude; incurable cancer; mothers; blogg; existentiella reflektioner; mödrar; obotlig cancer; tacksamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Närmare hälften av de som drabbas av cancer i Sverige är kvinnor, och vissa av dessa kvinnor är mödrar som fått diagnosen obotlig cancer. När en patient drabbats av obotlig cancer blir den palliativa vården central. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares synsätt på barns lek i förskolan : Intervjustudie om förskollärares delaktighet i barns lek och förhållandet mellan lek och lärande

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Matilda Flink; [2018]
    Nyckelord :Barns lek; förskola; förskollärare; förskollärares delaktighet; lärande;

    Sammanfattning : I examensarbetet undersöks förskollärares synsätt på barns lek i förskolan. Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare ser på barns lek och hur de ser på sitt eget deltagande i barns lek, även hur förskollärare ser på sitt deltagande i barns lek i förhållande till barns lärande. LÄS MER