Sökning: "Matilda Hedlund"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Matilda Hedlund.
1. Taking Responsible AI from Principle to Practice : A study of challenges when implementing Responsible AI guidelines in an organization and how to overcome them
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : The rapid advancement of AI technology emphasizes the importance of developing practical and ethical frameworks to guide its evolution and deployment in a responsible manner. In light of more complex AI and its capacity to influence society, AI researchers and other prominent individuals are now indicating that AI evolution has to be regulated to a greater extent. LÄS MER
2. The Control Mechanism of Trust
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : Over the last decade, there has been an observed increase in the number of completed mergers and acquisitions (M&A). However, there is an ongoing debate about whether these are value-creating or not. While some research points to low value creation in the overall M&A market, the niche of serial acquisitions seems to constitute an exception. LÄS MER
3. "Det finns ingen vanlig dag hos oss" : en kvalitativ studie om speciallärares uppfattningar och perspektiv på sitt uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna kvalitativa studie var att få en fördjupad förståelse av de uppfattningar och perspektiv som yrkesverksamma speciallärare har kring sitt uppdrag. För att besvara våra frågeställningar har vi använt oss av en kvalitativ metod i form av halvstrukturerade intervjuer med åtta verksamma speciallärare som arbetar på fyra olika skolor i Stockholmsområdet. LÄS MER
4. Oändliga möjligheter i naturen : En intervjustudie om förskollärares uppfattning om lek och lärande i naturen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Titel: Oändliga möjligheter i naturen - En intervjustudie om förskollärares uppfattning om lek och lärandet i naturen Syftet med studien är att bidra med kunskap om förskollärarens syn på utomhuspedagogiken i naturen för att främja barns lek och lärande i förskolan. För att ge svar på syftet intervjuades fyra förskollärare om deras uppfattning av utomhuspedagogiken i naturen. LÄS MER
5. "Men det finns flickor som puttas och pojkar som är snälla." : En studie om förskollärares förhållningssätt till genus i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Under vår utbildning till förskollärare har en nyfikenhet väckts hos oss själva över hur pedagoger arbetar med genus i förskolan och vilka uppfattningar som finns om genus. Vi har använt oss av intervjuer som metod och intervjuat sex legitimerade förskollärare i södra Sverige. LÄS MER