Sökning: "Matilda Lindfors"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Matilda Lindfors.

  1. 1. Din integritet är priset du betalar för att dela dina personuppgifter : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på fördelar och risker kopplat till insamling av personuppgifter i marknadsföringssyfte.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Malin Lindfors; Matilda von Reis; [2023]
    Nyckelord :cookies; personal data; privacy concerns; kakor; marknadsföring; personuppgifter; integritet; datainsamling; delning av personuppgifter;

    Sammanfattning : Individualised online marketing requires taking a stand regarding legal laws and user privacy. Although laws and regulations have arisen to strengthen individuals' rights to privacy and data control, the subject is still perceived as complex. LÄS MER

  2. 2. Att leva med multipel skleros : En litteraturstudie om patienters upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Matilda Lindfors; Erica Väisänen; [2018]
    Nyckelord :Multiple sclerosis; Patient; Experiences; Quality of life; Qualitative; Nurse; Multipel skleros; Patient; Upplevelser; Livskvalitet; Kvalitativ; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Multipel skleros, MS, är en kronisk autoimmun sjukdom med en oberäknelig natur, vilket speglas i variationen av symtom och sjukdomsförlopp. MS drabbar inte endast dem med sjukdomen utan även närstående. LÄS MER

  3. 3. Rum för barn - reklam för vem?

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matilda Cervin; Elin Jakobsson; Lena Norlén; Anna Sahlin; [2007]
    Nyckelord :ekonomi; kultur; Bourdieu; Kotler; sponsring; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka huruvida problematiken i förhållandet mellan kultur och näringsliv spelar in i frågan om reklam ska få synas i kulturella verksamheter och i sådana fall i vilken utsträckning? I uppsatsen har denna problematik konkretiserats genom en undersökning av sponsringen/samarbetet mellan Åhléns och ”Rum för barn”. Svårigheten ligger i den tradition som sedan länge funnits inom kulturen där ekonomin och kulturen setts som två från varandra vitt skilda poler. LÄS MER