Sökning: "Matilda Petersson"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden Matilda Petersson.

  1. 11. Samarbete önskas – Studie- och yrkesvägledare om arbetet med praon i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amy Svensson; Matilda Petersson; [2018]
    Nyckelord :grundskola; praktisk arbetslivsorientering; prao; arbetslivskunskap; studie- och yrkesvägledare;

    Sammanfattning : Skolan förväntas arbeta aktivt med skola-arbetslivsområdet för att ge eleverna viktig kunskap inför deras framtida yrkesliv. Praon är den del av arbetslivskunskapen som skolorna främst arbetar med, trots det saknas det tydliga riktlinjer för hur den ska organiseras. LÄS MER

  2. 12. Vad är ”till övervägande del”? : en kvalitativ studie om hur lärare i ämnet Idrott och hälsa hanterar och tolkar gränsfallssituationer vid bedömning och betygsättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Ellen Elvung; Matilda Petersson; [2018]
    Nyckelord :”Idrott och hälsa”; bedömning; betyg; gränsfall; ”till övervägande del”; läroplansteori;

    Sammanfattning : Genom att fokusera på lärarnas tolkning av gränsfall vid bedömningssituationer i förhållande till värdeorden och tolkningen av vad begreppet “till övervägande del” innebär vid betygsättning av betygen B och D uppnås studiens syfte. Syftet är att undersöka hur lärarna förhåller sig till gränsfall vid bedömningssituationer och vid betygsättning inom ämnet Idrott och hälsa. LÄS MER

  3. 13. Konsumenters emotionella reaktion till reklamannonser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Petersson; Matilda Nilsson; Johanna Centerblad; [2018]
    Nyckelord :Stereotypical advertising; Emotional response; Emotional Quotient Scale; Male and female consumers; Survey; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Konsumenters emotionella reaktion till reklamannonser Seminar date: 1st of June 2018 Course: FEKH29, Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate level, 15 credits Authors: Johanna Centerblad, Matilda Nilsson, Ebba Petersson Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypical advertising, Emotional response, Emotional Quotient Scale, Male and female consumers, Survey Purpose: The purpose of this thesis is to examine male- and female consumers emotional response to stereotypical and none stereotypical depictions of men and women in advertising. Methodology: A deductive study and quantitative research method, with positivism as a theory of knowledge. LÄS MER

  4. 14. ANDT-undervisning måste integreras i vardagen : Ett arbete om ANDT-undervisningen i några utvalda skolor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Matilda Hilmersson; My Petersson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att belysa yrkesverksammas uppfattningar om och erfarenheter av hinder och möjligheter med ANDT-undervisningen på några högstadieskolor. Studien genomfördes med semistrukturerade kvalitativa intervjuer med yrkesverksamma som arbeta med eller i skola. LÄS MER

  5. 15. Känslan av trygghet : Att främja trygghet vid omvårdnad av patienter i slutenvård

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Mikael Petersson; Matilda Persson; Jenni Bredenberg; [2015]
    Nyckelord :trygghet; omvårdnad; inneliggande på sjukhus;

    Sammanfattning : Problemformulering: Studier visar att många patienter i slutenvård, upplever otrygghet. Det är därför av stor vikt att få kunskap om vad som främjar trygghet, för att kunna handla på bästa sätt vid omvårdnad av patienter i slutenvård. LÄS MER