Sökning: "Mats Åberg Åberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mats Åberg Åberg.

  1. 1. En dag i riksdagens Twitterrum : En språklig analys av samtliga riksdagsledamöters twittrande under 24 timmar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för nordiska språk

    Författare :Mats E Åberg; [2013]
    Nyckelord :brukstextanalys; brukstext; språkhandlingar; Twitter; tweets; politiker; politikerspråk; sociala medier; nya medier; riksdagen; Vänsterpartiet; Socialdemokraterna; Miljöpartiet; Centerpartiet; Folkpartiet; Moderaterna; Kristdemokraterna; Sverigedemokraterna;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att beskriva riksdagsledamöternas twittrande och försöka lyfta framnågot av det som kännetecknar Twittermediet. Det uppfylls genom att besvara frågorna: • Vilken typ av interpersonella språkhandlingar utförs i riksdagsledamöternas twittrande? • Hur kan man kategorisera och beskriva de interpersonella språkhandlingarna? • Skiljer sig språkhandlingarna åt beroende på parti-, blocktillhörighet eller kön? • Finns det några språkliga särdrag som är typiska för riksdagsledamöternas användande avTwittermediet? Frågorna besvaras genom att undersöka alla tweets som skrevs av någon ledamot av Sverigesriksdag den 5 mars 2013. LÄS MER

  2. 2. Skada eller nytta? : En idékritisk analys av det internationella biståndets teoretiska grunder

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Marie Åberg; [2012]
    Nyckelord :Bistånd; Utveckling; Biståndsteori; Biståndsstrategi; Governance; Politisk konditionalitet;

    Sammanfattning : Bachelor essay in political science by Marie Åberg, autumn 2011. “Harm or benefit? A critical view of the theoretical grounds of the international development aid”. Supervisor: Professor Mats Lindberg. LÄS MER

  3. 3. Sony+Ericsson=sant?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Åberg; Mats Bengtsson; Fredrik Von Hofsten; [2002]
    Nyckelord :varumärke; sony eriksson; brand; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING SYFTE Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur uppbyggandet av ett starkt varumärke går till. Vi kommer att identifiera vilka fördelar ett starkt varumärke för med sig och se hur Sony Ericsson kan dra nytta av detta. LÄS MER