Sökning: "Mats Heide"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Mats Heide.

  1. 1. Lägesbild eller tempo - vad prioriteras i kriskommunikation : En intervjustudie angående beslutsfattande i kriskommunikation

    M1-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Sebastian Wallertz; [2024]
    Nyckelord :lägesbild; tempo; tidstjuvar; organisationskultur; världsbild och kriskommunikation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker om det finns en konflikt i kriskommunikation mellan att ha tempo i kommunikationen eller att ha en korrekt lägesbild. Finns det skillnader och likheter i beslutsprocesser gällande kriskommunikation på nationell, regional och kommunal nivå? Tidigare forskning har fokuserat på relationen mellan sändaren och mottagaren av kriskommunikationen som Ann Enander tar upp i sin forskning. LÄS MER

  2. 2. ”There is open and honest two-way communication at our company” : En kvantitativ undersökning om vad som kan påverkat Sandvik Manufacturing Solutions resultat på deras medarbetarundersökning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Felicia Asklöf; Sofie Jonsson Hulkko; [2023]
    Nyckelord :Two-way communication; internal communication; organizational communication; organizational culture; Tvåvägskommunikation; internkommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa studie undersöker faktorer som kan ha påverkat resultatet på Sandvik Manufacturing Solutions medarbetarundersökning relaterat till påståendet "There is open and honest two-way communication at our company” och varför. Studien tillämpade en enkät som distribuerades på Sandvik Manufacturing Solutions intranät och via e-post och fanns att tillgå för cirka 1900 medarbetare. LÄS MER

  3. 3. Tystnadens eko : En kvantitativ studie om internkommunikationen på programmen för medie- och kommunikationsvetenskap på Karlstads universitet.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Internal communication; Karlstad university; media and communication; Internkommunikation; Karlstads universitet; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Vi har nog alla någon gång varit medlem i en organisation. Och vad är mer frustrerande än att som organisationsmedlem inte få ta del av all den information som florerar runt? Som medie- och kommunikationsstudent får man snabbt lära sig vikten av att förmedla ut information på rätt sätt och i rätt forum, inte minst på grund av hur samhället idag är överöst med information och budskap. LÄS MER

  4. 4. Delaktighet eller skendialog? En studie av medarbetarskapets betydelse för organisationers internkommunikation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Levander; Kajsa Persson; [2010]
    Nyckelord :dialog; ledarskap; medarbetarskap; internkommunikation; medarbetare; delaktighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: Participation or manipulation? A study of the importance of co-workership in organizations’ internal communication. Author: Josefin Levander and Kajsa Persson Advisor: Mats Heide Keywords: Internal communication, co-workers, co-workership, leadership, dialogue, participation, critical upward communication Problem: The field of internal communication lack studies of the importance of co-workers. LÄS MER

  5. 5. Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Kojan; Pamela Persson; Sanna Sultan; [2009]
    Nyckelord :kommunikation; trender; taktiker; modebranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro. Författare: Johanna Kojan, Pamela Persson, Sanna Sultan Handledare: Mats Heide, Charlotte Simonsson Nyckelord: Kommunikation, trender, taktiker, modebranschen. LÄS MER