Sökning: "Mats Mats"

Visar resultat 16 - 20 av 1026 uppsatser innehållade orden Mats Mats.

  1. 16. Aktieanalytikers träffsäkerhet på den svenska aktiemarknaden : En kvantitativ studie om prognosfel på riktkurser och dess samband med bolagsspecifika variabler

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Nilsson; Ella Säll; [2023]
    Nyckelord :Equity analysis; target price; accuracy; equity analyst; valuation; Aktieanalys; riktkurs; träffsäkerhet; aktieanalytiker; företagsvärdering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internationell forskning pekar nästan samstämmigt på ett systematiskt problem med att aktieanalytiker regelbundet misslyckas med att publicera korrekta riktkurser. Aktieanalytikerna tenderar att övervärdera aktier, och deras prognoser stämmer sällan. LÄS MER

  2. 17. Implementation of Swedish Agricultural Policy 1947-1994

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer

    Författare :Mats Persson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. The Underdog Brand Position

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diogo de Lima; Darragh Moorhouse; Can Üner; [2023]
    Nyckelord :Underdog; Underdog Brand; Underdog Brand Positioning; Brand Positioning; Brand Strategy; Branding; Rhetoric; Brand Identity; Brand Image; Communication; Top Dog; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Underdog Brand Position Date of Seminar: 31-05-2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Diogo de Lima, Darragh Moorhouse & Can Üner Advisor: Mats Urde Key words: Underdog, Underdog Positioning, Branding, Rhetoric, Identity, Communication, Image, Top Dog. Purpose: The purpose of this paper is to explore the Underdog Brand Position (and its link to Rhetoric) to understand What is an Underdog Brand Position, How are Underdog Brand Positions Used and Why and When is an Underdog Brand Position a viable strategy. LÄS MER

  4. 19. The role of age for the relationship between unemployment and well-being : A comparative study across different welfare state regimes

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Arezo Rezvani; [2023]
    Nyckelord :Unemployment; social exclusion; well-being; happiness; welfare regimes; gender regimes; gender roles; Arbetslöshet; social exkludering; välbefinnande; lycka; välfärdsregimer; könsregimer; könsroller;

    Sammanfattning : ABSTRACT  Aims:  While the relationship between unemployment and well-being is widely acknowledged, there has been little exploration of its consequences for older workers. It is also less clear whether this relationship differs between welfare states characterized by varying levels of social protection for the unemployed. LÄS MER

  5. 20. Existentiell hälsa i en organisations- och ledarskapskontext : En inventering av existentiell hälsa i en nutida svensk organisations- och ledarskapskontext

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Mats Gleisner; [2023]
    Nyckelord :Hälsa; existentiell hälsa; folkhälsa; arbetsliv; interventioner; organisationsutveckling; ledarskapsutveckling.;

    Sammanfattning : Spiritual health has an impact on physical, mental and social health. Working life is one of the Swedish public health arenas. LÄS MER