Sökning: "Mats Simonsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mats Simonsson.

  1. 1. Tystnadens eko : En kvantitativ studie om internkommunikationen på programmen för medie- och kommunikationsvetenskap på Karlstads universitet.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Internal communication; Karlstad university; media and communication; Internkommunikation; Karlstads universitet; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Vi har nog alla någon gång varit medlem i en organisation. Och vad är mer frustrerande än att som organisationsmedlem inte få ta del av all den information som florerar runt? Som medie- och kommunikationsstudent får man snabbt lära sig vikten av att förmedla ut information på rätt sätt och i rätt forum, inte minst på grund av hur samhället idag är överöst med information och budskap. LÄS MER

  2. 2. Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Kojan; Pamela Persson; Sanna Sultan; [2009]
    Nyckelord :kommunikation; trender; taktiker; modebranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro. Författare: Johanna Kojan, Pamela Persson, Sanna Sultan Handledare: Mats Heide, Charlotte Simonsson Nyckelord: Kommunikation, trender, taktiker, modebranschen. LÄS MER

  3. 3. Bilden av försvaret : – en jämförande studie av Försvarsmaktens rekryteringsannonser

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Greta Simonsson; [2008]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; information; recruitment; advertisements; semeiotics.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: The defend of the picture – a comparison of recruitment advertisements from the Swedish Armed Forces / Bilden av försvaret– en jämförande studie av Försvarsmaktens rekryteringsannonser Number of pages: 35 Author: Greta Simonsson Tutor: Mats Lind Course: Media and Communication Studies C Period: Autumn Semester 2007 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Aim: Do the messages in the recruitment advertisements from the Swedish Armed Forces differ between such advertisements produced in the “defense against invasion” era and those produced in the present, more internationally oriented era, when analyzed using semiotics? And, how are these advertisements understood by their receivers? Material and method: Interviews, a focus group and semiotic analysis. Main results: The messages in the recruitment advertisements have changed. LÄS MER