Sökning: "Matte Fast"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Matte Fast.
1. A numerical implementation of the chirality-flow formalism
Master-uppsats, Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisation; Lunds universitet/Institutionen för astronomi och teoretisk fysik - Genomgår omorganisationSammanfattning : The chirality-flow formalism has proven to make amplitude calculations in the Standard Model analytically simple in comparison to previously established formalisms. To test the viability of the chirality-flow formalism for numerical implementations, a Chiral Automized Flow Extension (CAFE) for MadGraph5_aMC@NLO has been developed to compare amplitude evaluation time scaling between the two. LÄS MER
2. Effect of iron redox state on crystallization behaviour of Fayalite slags
Master-uppsats, KTH/MaterialvetenskapSammanfattning : In the copper smelting processes, the viscosity of the matte and the slag is an important factor for establishing efficiency. Impurities in the concentrates affect the viscosity not only by changing the melt structure but also by promoting precipitation of solid phase which sharply rises it. LÄS MER
3. "Inte direkt jättetaggad på matte" : En studie om hur elever i särskilda utbildningsbehov i matematik upplever matematikundervisningen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)Sammanfattning : Arbetes utgångspunkt har varit att få mer kunskap om vad som gynnar respektive missgynnar elevers lärande i matematik. Syftet har varit att i ett samtal ta del av SUM-elevers, elever i särskilda utbildningsbehov i matematik, tankar om deras matematikundervisning. LÄS MER
4. Elevers attityder och inställningar till matematik : En kvalitativ undersökning i år 6
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med arbetet har varit att försöka ta reda på elevers attityder och inställningar till matematik. Detta för att få en djupare förståelse för de faktorer som påverkar dem så att undervisningen kan ta sin utgångspunkt hos eleverna och därmed öka deras intresse för matematik. LÄS MER