Sökning: "Mattias Jakobsson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Mattias Jakobsson.
1. Svensk solenergiutveckling i Afrika. En studie om svenska aktörers investeringar inom solenergi i Afrika söder om Sahara
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Afrika söder om Sahara är den region i världen med den största utbredda fattigdomen. En indikation på detta är bristen på elektricitet, där två tredjedelar av hushållen står utan. LÄS MER
2. Uppföljning av arbetssätt för precisare prognoser inom anläggningssektorn
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Ekonomi och prognostisering är en stor utmaning för alla företag och en viktig pusselbit för lönsamheten i byggindustrin. Digitaliseringen har underlättat kontakten mellan entreprenör och projektledning. LÄS MER
3. The Effect of ESG Performance on Share Price Volatility
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Environmental, Social, and Governance (ESG) investing is growing rapidly. Previous research in the area, has mostly been centered around ESG/CSR and its link to corporate financial performance, cost of capital and idiosyncratic risk. LÄS MER
4. Waste i en orderhanteringsprocess : en fallstudie vid ett grossistföretags webblager
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen om kunder ökar allt mer inom e-handeln. Inom grossistföretag är lagerverksamheten den viktigaste komponenten för en framgångsrik verksamhet och detta blir allt viktigare då e-handeln expanderar. För att driva en effektiv lagerverksamhet bör företag identifiera och eliminera waste. Frågeställningar:1. LÄS MER
5. Identifikationsskapande i gott syfte : Retorik och identifikation i svenska UNICEF:s användning av Facebook
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats i retorik är att söka svar på hur svenska UNICEF kommunicerar på det sociala mediet Facebook för att påverka människor till att skänka pengar och skapa identifikation med mottagarna. Uppsatsen använder sig av en neo-aristotelisk analysmetod för att analysera hur mottagare påverkas att bidra till organisationens verksamhet. LÄS MER