Sökning: "Mattias Kling"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Mattias Kling.
1. Hur framställs psykisk ohälsa i meider? : Specialistsjuksköterskors perspektiv i psykiatrisk vård
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Utifrån ett holistiskt perspektiv framträder ett tydligt problem i hur ensidigt media framställer psykisk ohälsa. Genom att studera specialistsjuksköterskors erfarenheter av medias rapportering om psykisk ohälsa kan ett hittills ofta förbisett perspektiv bidra till ökad kunskap om mediers rapportering om psykisk ohälsa. LÄS MER
2. Development of a Methodology for Efficient FEM Pre-processes to Aid Simulation-driven Design
Master-uppsats, Linköpings universitet/MaskinkonstruktionSammanfattning : With both tougher competition and legislations, companies always strive to improve their products while cutting unnecessary costs. This master’s thesis investigates if the after-treatment systems department at the heavy-duty vehicle company Scania CV AB in Södertälje, Sweden can improve their development process by implementing automated FEM pre-processes for welded sheet metal components. LÄS MER
3. Analys av ett mikronät vid Ihushi Development Center i Tanzania
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EnergiteknikSammanfattning : Denna studie omfattar en undersökning om hur ett hybridnät har fungerat, i detta fall Ihushi Development Center som ligger I Tanzania. De mätningar som har gjorts, har följt en standard för att kunna universellt användas vid en fortsatt studie eller direkt kunna användas för att jämföras med andra hybridnät med liknande uppsättning och förutsättningar. LÄS MER
4. Developing a Source Criticism Learning Activity for a Digital Learning Environment in History
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Source criticism is an important part of the national curriculum in the history subject in middle grade schools. This master thesis presents the development of a digital learning activity for teaching students about source criticism concepts. LÄS MER