Sökning: "Mattias Nordin"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mattias Nordin.
1. Trustworthiness traits in leader recruitment : Prioritization of trustworthiness and related traits during recruitment of leaders in the Swedish industrial sector
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : This study examines if, and how recruiters identify and assess trustworthiness in potential leaders. This could benefit less experienced managers in the tools and methods they could use as well as the traits that should be focused on in order to find trustworthy leaders. LÄS MER
2. Kommunikation mot en hållbar värld : En kvalitativ studie av svenska företags CSR-strategier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Sammanfattning Mot bakgrund av det nya lagkrav på hållbarhetsredovisning som nu gäller och det ökade intresset för miljö-och samhällsfrågor så avser denna kvalitativa studie att undersöka hur svenska företag kommunicerar sitt CSR-arbete. Tio hållbarhetschefer från högt rankade företag i Sustainable Brand Index 2016 utgör informanterna som medverkat i de kvalitativa intervjuer som utgör empiriska materialet studien grundar sig på. LÄS MER
3. Kommunikation av Corporate Social Responsibility : - En fallstudie om kommunikation i perspektiv avföretaget Clas Ohlson
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : I takt med globalisering och samhällstrender har det blivit allt viktigare för företagen att ta ett bredare ansvar för sitt agerande. Corporate Social Responsibility (CSR) innefattar ekonomiskt, legalt, etiskt samt filantropiskt ansvar och innebär för företagen ett arbete som bygger på lagar, egna initiativ och intressenters förväntningar. LÄS MER
4. Elektrokardiografi
L3-uppsats, Lunds universitet/Atomfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Teknisk fysik (CI)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Lokala informationsbehov inom större organisationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, InformatikSammanfattning : Denna studie undersöker ett problem hos en butik ingående i en kedja därförsäljning av lagerförda varor utgör större delen av verksamheten. Det upplevda problemet är dock att försäljning av varor som faller utanför det lagerförda sortimentet hanteras som beställningar på papper och för hand, vilket upplevs fungera bristfälligt och med oreda som resultat. LÄS MER