Sökning: "Mattias johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade orden Mattias johansson.

  1. 1. Understanding the Dynamics of Brand Loyalty in National team sports - A Qualitative study of brand management within professional team sports”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :William Nordlund; Mattias Johansson; [2023-07-03]
    Nyckelord :Brand Experience; Brand Communities; Brand loyalty; Sports Marketing; Sport fans;

    Sammanfattning : In previous research there has been acknowledgement about the importance of Brand loyalty in sports, where the brand experience can function as a tool to create loyalty among fans. Brand communities have proven to have positive effects on customer satisfaction and brand loyalty in sports. LÄS MER

  2. 2. “Ni är inga lärare”- men ni behövs! : En kvalitativ studie om yrkesrollen lärare i fritidshem och derasarbetsuppgifter under skoltiden.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Mattias Johansson; Lukas Mantrell; [2023]
    Nyckelord :arbetsuppgifter; kompetens; lärare i fritidshem; makt; rektorer; skoltid; yrkesroll;

    Sammanfattning : Forskningsområdet fritidspedagogik är bristfällig på grund av yrkesområdets relativt nyautövande, därför är syftet med studien att bidra med kunskap om hur lärare i fritidshemuppfattar sin yrkesroll och arbetsuppgifter under skoltiden. Studien undersöker ävenrektorernas uppfattning om yrkesrollen lärare i fritidshem och deras arbetsuppgifter underskoltiden. LÄS MER

  3. 3. Bluetooth audio codecs in a real-time interactive context

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Johansson; Mattias Adevåg; Jacob Milton; [2023]
    Nyckelord :Bluetooth Low Energy; BLE; audio codec; LC3; aptX; real-time; interactive context; latency; perceived audio quality;

    Sammanfattning : The emergence of Bluetooth Low Energy in combination with optimized coders has made it possible to transfer digital audio at very low bitrates, paving the way for small devices with longlasting batteries. The aim of this study is to compare the audio codecs LC3 and aptX, as well as peoples’ attitude towards audio quality in different contexts. LÄS MER

  4. 4. Schadenfreude : I love watching you suffer (In game)

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Mattias Johansson; Isac Rosenberg; [2023]
    Nyckelord :epicaricacy; schadenfreude; psychology; game design; player behavior; league of legends; toxicity;

    Sammanfattning : Our research is about schadenfreude, deriving pleasure from others suffering, and its presencein the online game League of Legends. Along with its presence we measured different waysplayers can enjoy it, as well as how much the players enjoyed it. What we found was that anoverwhelming majority enjoys it in one way or another. LÄS MER

  5. 5. Felsökningsverktyg för digital informationsskylt med Bluetooth

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emil Grehn; Nicklas Steen; Joline Hellström; Edvin Schölin; Mattias Johansson; Jennifer Österman; Lukas Alvarsson; Shamil Limbasiya; Viktor Bergström; Alice Lindholm; [2023]
    Nyckelord :Web Bluetooth API; Zephyr; Axentia; Bluetooth Low Energy; React;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett kandidatarbete som genomfördes i kursen TDDD96 Kandidatprojekt i programvaruutveckling år 2023. Den produkt som framställdes under projektet är en webbapplikation för felsökning av informationsskyltar via Bluetooth och arbetet genomfördes med en agil arbetsmetodik. LÄS MER