Sökning: "Max Nyman"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Max Nyman.

  1. 1. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda Covid-19 patienter inom sjukhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Max Nyman Backlund; Pontus Åmark; [2024]
    Nyckelord :Covid-19; Experiences; Nurses; Covid-19; Sjuksköterskor; Upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: SARS-CoV-2 coronavirus (Covid-19) pandemin spreds globalt och påträffades under 2020 i Sverige. Hälso- och sjukvården utmanades med omställningar för att vårda patienterna som insjuknande med olika vårdbehov. LÄS MER

  2. 2. Hållbara Upphandlingar : En studie kring hållbarhetskrav vid offentlig upphandling för ROT-projekt av flerbostadshus

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Rebecka Nyman; Max Düsing; [2023]
    Nyckelord :Hållbar offentlig upphandling; Upphandlingsdokument; Förfrågningsunderlag; Hållbarhetskrav; Uppföljning; Agenda 2030.;

    Sammanfattning : Vår tids största utmaning är den globala uppvärmningen. Trots en ökad medvetenhet kringhållbarhet i samtliga branscher stiger temperaturen på jordklotet. Bygg- ochfastighetsbranschen står för 21% av Sveriges inhemska växthusgasutsläpp och bär ett stortansvar för arbetet mot målen i Agenda 2030. LÄS MER

  3. 3. Hur hoppar man högst? : En studie om marknadsföringsstrategier bland Gasellföretag - inhouse eller outsource?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Berger; Max Nyman; [2019]
    Nyckelord :Tillväxt; Marknadsföring; Gasellföretag; Marknadsföringsstrategier; In-house; Outsource; Kärnkompetens;

    Sammanfattning : Information blir mer lättillgängligt och marknadsföringen är under ständig förändring. Det leder till att företag kan utöka sina konkurrensfördelar om man ligger i framkant inom dessa områden. Företag kan nå detta genom snabbare tillväxt som kan ske med hjälp av att outsourca vissa arbetsprocesser. LÄS MER

  4. 4. Uppmuntra till att klaga : En kvalitativ studie om hur B2B-företag uppmuntrar till klagomål

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Emmelie Svedjehed; Max Nyman; [2013]
    Nyckelord :Service recovery; Business to Business; Klagomål; Klagomålshantering; Uppmuntran;

    Sammanfattning : Många service-företag börjar att i, allt högre grad, mäta kundlojalitet som ett mått på lönsamhet. Samtidigt kommer rapporter om att kundnöjdheten minskar inom många branscher. Ett sätt att öka kundernas lojalitet är genom service recovery, då företag aktivt jobbar med att ta emot och hitta klagomål för att kunna åtgärda dem. LÄS MER