Sökning: "Maxim Svensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maxim Svensson.

  1. 1. Business Intelligence: Competencies and Cross-Functional Integration : A Case Study at ASSA ABLOY

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Ariel Borgsø; Maxim Svensson; [2021]
    Nyckelord :Business Intelligence; Business Domain; Competencies; Integration; Data Analytics; Roles; Functions; Assessment Framework;

    Sammanfattning : Business Intelligence (BI) and data analytics has grown to become one of the most prioritized technological investments for organizations today. For BI systems to be valuable for organizations’ decision making and support of end-users, research argues that competencies of multiple areas need to be represented in the work with BI. LÄS MER

  2. 2. Att bygga en hållbar framtid : En kvalitativ korsfallstudie om hållbara värdekedjor ifastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Jensen; Maxim Svensson; [2018]
    Nyckelord :CSR; Fastighetsbranschen; Hållbarhet; Hållbar produktkedja; Hållbar värdekedja; Hållbart värdeskapande; Leverantörsnätverk; Sustainable Value Creation;

    Sammanfattning : Forskning visar på att alla delar av samhället behöver ta ett större hållbarhetsansvar om vi ska kunna gå en hållbar framtid tillmötes. Då fastighetsbranschen dras med missgynnsamma arbetsförhållanden och stor miljöpåverkan är branschen ett område med stor utvecklingspotential. LÄS MER

  3. 3. Exploring the Consumer Adoption of Alternative E-payment Methods : A study of the Swedish market

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Maxim Lundh; Alexander Svensson; [2018]
    Nyckelord :e-payment; technology adoption; e-commerce; TAM; mobile payment; online payment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to identify the factors of adoption within alternative e-payments methods, and gain a deeper understanding of the reasons to why these factors affect the consumer’s adoption. This will be conducted through empirical research, as well as looking into previous theory in order to propose a research framework that is appropriately adapted to the specific phenomenon of alternative e-payments. LÄS MER