Sökning: "McDonalds marknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden McDonalds marknadsföring.
1. Kulturella anpassningar inom marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av McDonald’s reklamfilmer i sex olika länder.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Trots många studier av McDonald’s marknadsföringsstrategi är den under ständig utveckling. McDonald’s vill under 2020/2021 investera i nya kulturellt relevanta metoder. Denna uppsats kommer att analysera McDonald’s reklamfilmer från 2021 utifrån ett kulturellt perspektiv för att komplettera tidigare studier. LÄS MER
2. Cost Leadership and Differentiation-: An investigation of the fundamental trade-off between Porter’s cost leadership and differentiation strategies
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis examines the fundamental trade-off between low cost and differentiation strategy at a business strategy level. In 1980 Porter introduced a model of generic strategies that has influenced much of the current thinking in strategy formulation. LÄS MER
3. Snabbmatens risksamhälle : En kulturanalys av kropp, mat, ansvar och tillit inom McDonald's
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : Det övergripande syftet med denna uppsats är att analysera hur McDonald's som aktör förhåller sig till den aktuella debatten om riskerna med snabbmat. Hur försöker McDonald's upprätthålla förtroendet från oss konsumenter inom ramen för den aktuella debatten? Vilka nya åtaganden har McDonald's genomfört den senaste tiden vad det gäller sortiment och marknadsföring? Hur speglar snabbmatskulturen den västerländska människans vardag idag och hur relaterar till och använder sig McDonald's själv av denna tillvaro?. LÄS MER
4. Nyttiga Fakta: en kvalitativ studie av McDonalds pressmeddelanden på webben
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Det här er en uppsats vilken fokuserar på kvalitativ analys av pressmeddelande producerade och utsända av svenska McDonalds. Syftet är att undersöka hur meddelanden kan tänkas komma att mottas, liksom om de har en rimlig möjlighet att uppnå sitt syfte och leda till publicering av den förmedlade nyheten. LÄS MER
5. Kulturens inverkan på lokal marknadsföring i ett globalt företag McDonald's i Frankrike
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att visa att teoretikernas användning av McDonald's som paradexemplet för globak standardisering av marknadsmixen inte är helt rättfärdigat. För att illustrera detta har jag använt mig av McDnald's i Frankrike. LÄS MER