Sökning: "Mcdonalds process"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Mcdonalds process.
1. Musik, en överlevnadsstrategi för svarta kroppar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I åttonde klass gjorde vi en studieresa på Lindhagaskolan till Polen. Jag kommer inte ihåg så mycket av koncentrationslägren, utan mer några incidenter varav en, när en gumma kom fram och gapade ivrigt “picture picture”. Hon ställde sina två barn bredvid mig och började knäppa kort. LÄS MER
2. GDPR - Ansvar, utmaningar och framtiden : Med åsikter från arbetslivet
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Abstrakt Syftet med denna uppsats var att ta reda på hur GDPR kan påverka Sverige ochorganisationer som är verksamma här. GDPR är den nya stora förordningen som kommerträda i kraft den 25:e maj och alla organisationer är mitt uppe i, eller i slutskedet av arbetetmed anpassningarna. LÄS MER
3. Medicinsk triage på akutmottagningen; en beskrivning av patientgrupper i olika triagenivåer samt potentiella snabbspår i RETTS.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Medical triage systems have gone through rapid development during the 1990s and 2000s. Today (2015), all of the Swedish hospitals and county councils employ the triage system RETTS at their emergency departments (ED). The processes at the emergency department need to allow for high variability as wells as high volume. LÄS MER
4. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER
5. Den visuella spegelbilden : En kvalitativ studie om mottagarens attityder kring logotypens roll som kommunikationsmedel
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The main purpose of a logotype is to harmonize with a company’s business concept and culture. This study is based on the receiver’s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. LÄS MER